افزایش درآمد نرم‌افزارهای هوش مصنوعی در سال آینده

شرکت تحلیلی گارتنر پیش‌بینی کرده است که درآمد حاصل از نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در سال 2022 با رشد ۲۱ درصدی نسبت به امسال، به رقمی بالغ بر ۶۲ میلیارد دلار خواهد رسید. دربررسی

شرکت تحلیلی گارتنر پیش‌بینی کرده است که درآمد حاصل از نرم‌افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در سال 2022 با رشد ۲۱ درصدی نسبت به امسال، به رقمی بالغ بر ۶۲ میلیارد دلار خواهد رسید. 

دربررسی صورت گرفته توسط این موسسه تحلیلی، هوش مصنوعی کاربردهای گوناگونی دارد و این موسسه بازار نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را در گروه‌بندی‌های مختلفی مثل مدیریت دانش، دستیاران هوشمند مجازی، خودروهای الکتریکی خودران، دفاتر کاری دیجیتال، داده‌های جمع سپاری و غیره بررسی کرده است.

براساس این برآوردها، انتظار می‌رود مدیریت دانش با رشد حدود 32 درصدی بیشترین افزایش درآمد را در سال 2022 و دستیاران مجازی با حدود 15 درصد رشد، کمترین میزان افزایش درآمد را داشته باشند. علاوه بر این‌ها گارتنر می‌گوید ممکن است تا اواسط دهه جاری نیمی از سازمان‌ها در سراسر جهان سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را پیاده‌سازی کنند و این فناوری بتواند به مرحله تثبیت بلوغ هوش مصنوعی برسد.

آلیس وودوارد مدیر ارشد تحقیقاتی گارتنر می‌گوید: بازار نرم‌افزارهای هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد هستند. هرچند در بلندمدت شرکت‌هایی که به بلوغ در حوزه سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی رسیده اند، می‌توانند در این روند رشد نقش مهمی داشته باشند.

 

گارتنر اشاره کرد که با افزایش توجه به تکنولوژی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، ارزش بازار این حوزه رشد چشمگیری خواهد داشت. اگر این روال ادامه پیدا کند، شرکت‌های بیشتری به چنین فناوری‌هایی روی می آورند. در نتیجه ارزش بازار و درآمد حاصل از آن نیز به رشد بیشتری خواهد رسید.

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱