باتری‌های نسل آینده احتمالا از درختان ساخته می‌شوند

یک تیم پژوهشی ماده‌ی جدیدی از مواد خارج شده از درختان پیدا کرده‌اند که باتری‌های نسل آینده از آن تولید و می‌تواند در باتری‌های فعلی جایگزین مواد شیمیایی خطرناک شود. دانشمندان از دانشگاه براون آمریکا،

یک تیم پژوهشی ماده‌ی جدیدی از مواد خارج شده از درختان پیدا کرده‌اند که باتری‌های نسل آینده از آن تولید و می‌تواند در باتری‌های فعلی جایگزین مواد شیمیایی خطرناک شود.
دانشمندان از دانشگاه براون آمریکا، ماده‌ی خارج‌شده از درخت را در باتری‌های به حالت جامد استفاده کرده‌اند. که نسبت به باتری‌های فعلی، ایمن تر است و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند.
نسل فعلی باتری‌های لیتیوم یونی، مثل باتری‌هایی که در موبایل‌ها، کامپیوترها و وسایل نقلیه الکترونیکی استفاده می‌شوند، از مایعات فرار به‌عنوان الکترولیت مایع استفاده می‌کنند که سمی هستند و احتمال خطر وجود دارد. مایع می‌تواند مشتعل شده و باتری آتش بگیرد.
برای ایمن‌ترکردن باتری‌، محققان درحال آزمایش باتری‌های حالت جامد هستند که در آن‌ها از مواد جامد به‌عنوان الکترولیت استفاده خواهد شد. استفاده از یک ماده‌ی جامد و غیرقابل اشتعال غیر از سرامیک که ایمن‌تر است و ضرر کمتری برای محیط زیست دارد.
تیم دانشگاه براون ماده‌ای را برای استفاده به‌عنوان یک الکترولیت جامد تهیه کرده‌اند که از چوب گرفته شده و از ترکیب لوله‌های مس و پلیمر است.

مواد پلیمری که محققان توسعه‌داده‌اند، مانند یک ورق کاغذ بسیار نازک و انعطاف‌پذیر عمل می‌کند که استفاده از آن در تولید آسان و رسانایی یونی آن به‌‌خوبی مواد ضخیم و شکننده‌تر مانند سرامیک است.
محققان امیدوار هستند که این پیشرفت منجر به ساخت باتری‌های جامد شود و ایمنی در لوازم الکترونیکی مصرفی را افزایش دهد.

از شما دعوت می کنیم آخرین مقاله شرکت «پگاه‌سیستم» را از طریق لینک زیر مطالعه فرمایید.

ERP سه شرکت مطرح جهان

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱