گای لالیبرت ، میلیاردری در سیرک!

  گای لالیبرت ۲ سپتامبر ۱۹۵۹ در کبک کانادا متولد شد. او یک کارآفرین موفق ، سرمایه گذار، دلقک سیرک ، پوکر باز حرفه ای و موسیقیدان است. با ارزش خالص برآورد شده ۱٫۳ میلیارد

 

گای لالیبرت ۲ سپتامبر ۱۹۵۹ در کبک کانادا متولد شد. او یک کارآفرین موفق ، سرمایه گذار، دلقک سیرک ، پوکر باز حرفه ای و موسیقیدان است. با ارزش خالص برآورد شده ۱٫۳ میلیارد دلار (از ژوئن ۲۰۱۶)، توسط فوربز به عنوان ۱۱ امین ثروتمند کانادایی و ۴۵۹ امین ثروتمند در جهان رتبه بندی شده است. در ادامه با شركت پگاه سيستم همراه باشيد.

گای در سنین نوجوانی علاقه خود به کسب و کار را نشان داد. پدر و مادرش او را به تماشای برادران Ringling و Barnum و Bailey Circus  که دلقک های یک سیرک بودند، بردند. دیدن این نمایش لالیبرت را به اجرا در سیرک علاقه مند کرد. در دوران مدرسه ، گای چند نمایش هنری را اجرا کرد. بعد از مدرسه، او وارد دنیای نمایش خیابانی شد و به عنوان دلقک بازی میکرد و هارمونیک و آکوردئون را در خیابان های کبک به نمایش میگذاشت. پس از مدتی به گروه کارگردانی Les Échassiers پیوست. این گروه شامل آتش بازی ها ، دلقک ها و آکروبات هایی بود که در سراسر کشور به نمایش خیابانی و اجرا در سیرک مشغول بودند..

راه اندازی سیرک خورشید:

نقطه اوج بیوگرافی گای لالیبرت در این بخش از زندگی اوست. لالیبرت اولین سیرک بین المللی شناخته شده کبک را با گروه کوچکی از همکاران خود تاسیس کرد. در سال ۱۹۸۴ با حمایت دولتی برای جشن ۴۵۰  امین سالگرد کشف ژاک کارتیه از کانادا، Cirque du Soleil(“سیرک خورشید”)  را تأسیس کرد. سیرک خورشید در ابتدا به عنوان یک پروژه یک ساله تاسیس شد. با این حال چنان موفقیتی کسب کرد که دولت خواستار راه اندازی یک سیرک توریستی در استان های دیگر شد. واژه خورشید، در هاوایی به ذهن لالیبرت رسید. او این واژه را به خاطر ” انرژی بخش بودن” خورشید انتخاب کرد.

جالب است بدانید از سال ۱۹۸۴، لالیبرت در اجرای هر نمایش سیرکش شرکت کرده است.

خورشید یک سیرک بین المللی گسترده است. این سیرک اکنون در پنج قاره فعالیت دارد. حدود ۴۰۰۰ نفر از بیش از ۴۰ کشور دراین سیرک نمایشی استخدام شده اند و درآمد تخمین زده شده سالانه سیرک خورشید بیش از ۸۱۰ میلیون دلار است.

گای لالیبرت ، اولین گردشگر فضایی کانادا:

در سپتامبر ۲۰۰۹، گای لالیبرت اولین گردشگر فضایی کانادایی شد. پرواز فضایی او به افزایش آگاهی در مورد مسائل مربوط به آب بر روی انسان در سیاره زمین اختصاص داده شده بود.  به عبارت دیگر، یک “ماموریت اجتماعی شاعرانه” در فضا! این رویداد با یک برنامه پخش آنلاین ۱۲۰ دقیقه همراه با نمایش های هنری مختلف در ۱۴ شهر در پنج قاره، از جمله ایستگاه فضایی بین المللی همراه بود.

در ماه ژوئن ۲۰۱۱، لالیبرت یک کتاب تحت عنوان Gaia منتشر کرد، حاوی عکس هایی از سفر خود به ایستگاه فضایی بین المللی. البته او درآمد حاصل از کتاب را برای حمایت از بنیاد ” یک قطره ” استفاده کرد.

گای لالیبرت، پوکر باز حرفه ای!

اما شگفتی های بیوگرافی گای لالیبرت به همین جا ختم نمیشود. او علاوه بر موفقیت هایش در کارآفرینی و کسب و کار، یک پوکر باز حرفه ای است! لالیبرت در مسابقات جهانی پوکر در لاس وگاس شرکت کرد و جایزه ای به مبلغ ۶۹۶،۲۲۰ دلار به دست آورد.

جوایز و افتخارات گای لالیبرت کارآفرین موفق:

دانشگاه تحقیقاتی کبک کانادا، در سال ۲۰۰۸ دکترای افتخاری را به گای لالیبرت اعطا کرد.

سال قبل، او جایزه کارآفرین موفق سال ارنست و یانگ را برای هر سه سطح فعالیتش به دست آورد: کبک، کانادا و بین المللی.

در سال ۲۰۰۴ او توسط مجله تایم به عنوان یکی از ۱۰۰ نفر از با نفوذ ترین افراد در جهان شناخته شد.

 

منبه:هدف سو

 

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱