نازنین دانشور ، مدیر سایت تخفیفان

  «شما باید مظهر تغییری باشید که می‌خواهید در جهان ببینید.» این جمله بهای زندگی ماهاتما گاندی است و سال‌هاست شعار زندگی «نازنین دانشور» هم شده و منشأ الهام کارکنانش. نازنین جثه‌ای ندارد. می‌گوید سی‌ساله

 

«شما باید مظهر تغییری باشید که می‌خواهید در جهان ببینید.»

این جمله بهای زندگی ماهاتما گاندی است و سال‌هاست شعار زندگی «نازنین دانشور» هم شده و منشأ الهام کارکنانش. نازنین جثه‌ای ندارد. می‌گوید سی‌ساله است. به نظر کم سن و سال‌تر می‌آید. لاغر است و پر انرژی. سه سال است، سایت تخفیفان را راه‌اندازی کرده. در دنیای جدید که فضای مجازی موازی زندگی واقعی در جریان است و همه با دنیای دیجیتال آشنا، خط‌های اینترنت به روستاهای دوردست هم رسیده، ایده‌هایی با رگه‌های فناوری جدید خوب می‌گیرد؛ البته اگر در کنار ایده‌ها پشتکار سفت و سختی هم باشد و یک لحظه آن‌ها را تنها نگذارد. او می‌گوید که پشتکار دارد و این‌‌ همان چیزی است که از هوش بیشتر به کارش آمده. در ادامه با شركت پگاه سيستم همراه باشيد.

حالا او پشت میز بزرگی در اتاقی شیشه‌ای نشسته است. لپ تاپ و موبایل اپل دارد و مرتب سرش گرم آن‌هاست اما می‌گوید که با خیلی از اپلیکیشن‌های جدید، میانه خوبی ندارد و آن‌ها را وقت تلف کردند می‌داند. او با اینکه سر و کارش با دنیای مجازی است و کار و کاسبی در این دنیا به هم زده، مدعی‌است که چندان اهل دنیای مجازی نیست. دنیای واقعی را بیشتر دوست دارد. او در دنیای واقعی امروز ایران زندگی می‌کند و حالا با همه چم و خم‌های کسب و کار در آن به خوبی آشناست. چراکه لم‌های کسب سنتی ایران، راه‌شان را در دنیای مجازی و مدرن هم باز کرده‌اند. نازنین حالا در این دنیا پا گذاشته و خوب هم به امور اشراف پیدا کرده است.

او داستان زندگی‌اش را از اینجا شروع می‌کند: «وقتی فوق‌لیسانس آی تی‌ام را از دانشگاه امیرکبیر گرفتم، مدتی در موسسه کنکور تدریس کردم؛ موسسه‌ای که قبلا در آن درس خوانده بودم. بعد از آن مدتی هم در شرکت بهروز مشغول به کار شدم. سپس کار دیگری را پیدا کرده و جزو برنامه‌نویسان مبتدی شرکت دیگری شدم. در آنجا برای آموزش بیشتر در سفری یک ساله به انگلستان فرستاده شدم. یک سال در این کشور ماندم و آموزش دیدم.»

او وقتی در انگلستان مشغول به فعالیت می‌شود، چنان خودش را نشان می‌دهد که به عنوان مدیر ارشد گروه شناخته می‌شود. «در آنجا بود که به عنوان مدیر ارشد کل گروه انتخاب شدم. هرگز یادم نمی‌رود، وقتی این انتخاب صورت گرفت دو نفر از مدیران مرد استعفا دادند. با این حال مسئول گروه اعلام کرد که تغییری در این انتخاب نخواهد داد. هر کسی که نمی‌تواند تحمل کند، برود. در ‌‌نهایت آن دو مرد ماندند و با من شروع به کار کردند.»

نازنین آن زمان تنها بیست و پنج سال داشت و این مدیریت دستاورد بزرگی برایش بود تا اینکه بعد از این دوره یک ساله به دلایل مختلف به ایران بر می‌گردد. در انگلستان نمونه مشابه سوپرمارکت‌های الکترونیکی را می‌بیند و تجربیات متعددی به دست می‌آورد اما جرفه اصلی راه‌انداختن سایت الکترونیکی میدانک را مادرش می‌زند: «خانه ما در طبقه سوم بود. مادرم وقتی خرید می‌کرد با مشکلات متعددی برای بالا بردن وسایل خرید رو به رو می‌شد. برای همین به فکر راه‌اندازی یک سوپرمارکت الکترونیکی افتادم. آن را هم به اسم «میدانک» راه‌اندازی کردم. اوایل طرفداری نداشت. پیش یکی از استادان دانشگاه رفتم و کمک خواستم. گفت باید با رسانه‌ها ارتباط بگیری. این کار را کردم. سال ۸۸ بود. نامم همه جا پیچید. ناگهان با بیش از ۵ هزار تماس رو به رو شدیم که نمی‌توانستیم به آن‌ها خدمات ارایه بدهیم. بنابراین شکست خوردیم.»

این اولین شکست بزرگ زندگی نازنین بود. پروژه‌ای که با توجه به ترافیک و مشکلات حمل و نقل در تهران جوابگو نبود و نیاز به تشکیلات دقیق‌تری داشت. این شکست اما نازنین را ناامید نکرد و بعد از آن بود که متوجه شد، برای شروع هر کاری آموزش یا تجربه کافی باید کسب کرد: «برای راه انداختن هر کسب و کاری باید دو عامل بسیار مهم را در نظر داشت که به نظر من آموزش و تجربه است. این دو عامل معمولا در ایران جدی گرفته نمی‌شود.»

او وقتی ایران را با دو کشوری که در آن تجربه کار داشته مقایسه می‌کند، تنها فرق را در نیروهای انسانی می‌داند: «نیروهای انسانی خیلی تعیین کننده هستند. در ایران نیروهای انسانی در ساعات کار میزان و بازده مناسبی ندارند. در عوض در روزهای تعطیل، کار می‌کنند. حاشیه آدم‌ها در محل کار بیشتر از بازده فعالیت‌هایشان است. در حالی که کشورهای اروپایی روند عکس این را دارند یعنی در زمان کار تنها کار می‌کنند و زمان تفریح واقعا تفریح می‌کنند.»

با این تجربه‌هاست که نازنین بار دیگر کارش را در شرکت «تجارت الکترونیکی» فروش آنلاین از سر می‌گیرد و برای شروع کار در یک پروژه سه ماهه راهی آلمان می‌شود و در آنجا اطلاعات بیشتری درباره شرکت‌های الکترونیکی گرفته و با سایت‌هایی شبیه تخفیفان آشنا می‌شود. «هنوز آن روز‌ها را یادم می‌آید، از آلمان با خواهرم تماس گرفتم و به او در مورد ایده تجارت الکترونیکی گفتم و او شروع کرد با یکسری از مراکز صحبت کردن برای ارایه خدمات. تا اینکه من به ایران برگشتم. در آن زمان، تنها ۱۵ میلیون سرمایه داشتیم. یک جای ۴۰ متری با ماهی ۸۵۰ تومان اجاره کردیم و این آغاز کار ما بود. کاری که تنها من بودم و خواهرم.» روزهای اول بر آن‌ها بسیار سخت می‌ گذشت؛ مثل شروع همه کار‌ها، مساله زن بودن هم بیش از همه مسایل برای آن‌ها چون سدی بزرگ عمل می‌کرد. «زن بودم و سنم کم بود. هر کجا می‌رفتیم به ما اعتماد نمی‌کردند. حرف ما برای شان مهم نبود. چالش‌های زیادی بر سر این مساله داشتیم. حتی یکی از دوستانم می‌گفت اگر شما را نمی‌شناختم، فکر می‌کردم، می‌خواهید کلاهبرداری کنید. برای اینکه بتوانیم نظر مراکزی که با آن‌ها در تماس بودیم جلب کنیم، اوایل مجبور شدیم که پدرمان را هم ببریم.»

پدر، حامی‌ نازنین می‌شود و پا به پایش می‌آید. او به دخترش اعتماد دارد. «بچه‌ که بودم، چون پدرم پسر نداشت، همه کارهای پسرانه را به من می‌سپرد. از پنچری گرفته تا کارهای سخت دیگر. گاهی همسایه‌ها می‌گفتند چرا این کار را می‌کنی. چرا همه کارهای سخت را می‌دهی به این دختر انجام بدهد. اما پدرم کار خودش را می‌کرد.» سرانجام اولین مرکز به آن‌ها اعتماد می‌کند؛ یک رستوران. «اولین سفارش را از یک رستوران گرفتیم. یک رستوران کوچک. خیلی حس خوبی داشتم.»

معرفی تخفیفان از زبان ایشان :

 

کار اصلی را با یکی از همکاران آلمانی انجام دادم. کارم نوشتن پروژه‌های تجارت الکترونیک بود. بخش فنی پروژه را خودمان انجام دادیم و فعالیت سایت آغاز شد.فروشندگان در سایت ما محصولات و خدماتشان را با تخفیف ویژه سایت تخفیفان ارائه می‌دهند. مشتریان می‌توانند کوپن تخفیف موردنظرشان را تهیه کرده و سپس از فروشندگان، محصولات را با تخفیف ویژه دریافت کنند. این سیستم برای کاربران کاملا رایگان است.سایت ما در واقع یک سیستم تبلیغات است. شرکای تجاری ما محصولات و خدماتشان را با درصد تخفیف قابل‌توجهی ارائه می‌دهند و از طرف دیگر مشتریان کوپن تخفیف خریداری می‌کنند. اینکار باعث می‌شود که برای شرکای تجاری خود در یک بازه زمانی کوتاه مشتریان زیادی ایجاد کنیم. کاربران با عضو شدن در سایت و وارد کردن آدرس ایمیلشان هر روز از ما پیشنهادهای جدیدی دریافت می‌کنند.

سیستم ما هزینه اولیه‌ای برای شرکای تجاری ندارد، بنابرین مورد استقبال قابل‌توجهی قرار گرفته است.

نحوه پرداخت :

پرداخت در سایت تخفیفان انجام می‌شود. امکان پرداخت آنلاین هم وجود دارد. مثلا فرض کنید یک رستوران، غذایی را با قیمت ۷۰۰۰ تومان می‌فروشد و این غذا با تخفیف ویژه در سایت تخفیفان با قیمت ۳۰۰۰ تومان ارائه می‌شود. کاربر ۳۰۰۰ تومان را به سایت تخفیفان می‌پردازد و کوپن آن غذا را دریافت می‌کند. سپس به رستوران مراجعه می‌کند و با ارائه آن کوپن از غذا استفاده می‌کند. در رستوران پولی پرداخت نمی‌شود. ما با آن رستوران قرارداد داریم و تسویه‌حساب توسط ما انجام می‌شود.

نظر نازنین دانشور در مورد فعالیت در ایران:

 

من در خارج از ایران موقعیتی نسبتا خوب و شغل پایداری داشتم و وقتی برگشتم همه به من می‌گفتند که چرا به ایران برگشتم. دلیلش حس خاصی بود که به من می‌گفت می‌توان در ایران کار خوبی ارائه کرد و نمی‌خواستم تا آخر عمر خودم را ملامت کنم که می‌شد در ایران کسب‌و‌کار موفقی راه‌اندازی کرد و من اینکار را نکردم. الان از موقعیت خودم و بچه‌های تیم راضی هستم و اینجا در شرکت مانند یک خانواده هستیم. همه به یکدیگر کمک می‌کنیم. خوشحالم که توانستیم روحیه خوب و متفاوتی در شرکت ایجاد کردیم.

علت نام گذاری سایت به نام تخفیفان

 

تخفیفان ترکیب دو کلمه تخفیف و آن است که کلمه دوم به زبان انگلیسی و به‌معنی روشن است. درواقع معنی نام سایت آن است که تخفیف فعال است و می‌توان از آن استفاده کرد.

 

چشم انداز نازنین دانشور از کار در سایت تخفیفان

 

من دوست دارم در آینده در ماه هزار مرکز را در ایران معرفی کنیم. ما در حال حاضر در تهران حدود ۶۰ مرکز فروش را معرفی می‌کنیم. می‌خواهیم در تمام شهرهای ایران شعبه داشته باشیم.

 یک روز کاری خوب از دید نازنین دانشور

 

روزی کاری من از رختخواب شروع می‌شود. به‌محض بیدار شدن با موبایلم سفارشات را کنترل می‌کنم. سپس در محل کار، اگر ایمیل‌های تشویق‌کننده‌ای دریافت کرده‌ایم برای بچه‌ها ارسال می‌کنم تا روحیه بهتری داشته باشند. زمانی را به فکر کردن درباره ایده‌های جدید اختصاص می‌دهم و فکر می‌کنم چگونه می‌توانیم از بقیه متمایز باشیم. هر روز هم به خودم قول می‌دهم که ساعت ۶ از محل کارم خارج شوم، ولی معمولا زودتر از ۸ یا ۹ شب این اتفاق نمی‌افتد.

اهداف :

     ایجاد سیستمی است که خانم ها هم می توانند به بهترین نحو فعالیت کنند و در گیر کردن توانایی های بالقوه خانم ها در این سیستم است .

     معرفی مکان های جدید برای همه افراد و استفاده از تخفیف

    ایجاد ترافیک و افزایش درآمد برای صاحبان مشاغل

 

لازمه بیزنس موفق :

مهارتهای مدیریتی

مذاکره

نحوه تعامل با افراد درون مجموعه و بیرون از مجموعه

و اعتماد سازی که لازمه کار است.

    ازدید یک مدیر هوش انرژی و روحیه کار گروهی کلید طلایی یک فرد موفق در حوزه online می باشد.

دغدغه های نیروی انسانی :

افرادی که واقعا با عمق وجود برای رسیدن به ایده آل خود تلاش کنند وجود ندارد.

عدم وجود افراد با تجربه در حوزه online

توهم مدرک از دغدغه های اصلی افراد در حال حاضر ایران می باشد گرچه فضای کار با تصورات افراد بسیار متفاوت می باشد.

بزرگ ترین مشکل ایده های ما این است که فکر می کنیم عالی و بی نظیر است.

برای کلید طلایی شدن در یک محیط کاری باید:

سعی کنیم موقعیت کاری خود توانایی های خود را ارتقا دهیم و این مورد در وحله اول موجب پیشرفت خود و سپس موفقیت شرکت است.

آخرین مسیر شغلی ، کارآفرین شدن نیست خود ارتقایی است.

تلاش برای بهبود توانایی ها موجب رهایی از موقعیت همیشه ناراضی افراد است.

 

منبع:مدار ثروت

 

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱