شبکه های اجتماعی و حقایقی از آنها که همین حالا باید بدانید

شاید از خیلی ها شنیده باشید که دیگر شبکه فیس بوک یا . . . قدیمی شده و مثل گذشته اثرگذاری چندانی ندارد، اما واقعیت این است که اشتراک گذاری محتوا در این شبکه های

شاید از خیلی ها شنیده باشید که دیگر شبکه فیس بوک یا . . . قدیمی شده و مثل گذشته اثرگذاری چندانی ندارد، اما واقعیت این است که اشتراک گذاری محتوا در این شبکه های اجتماعی همچنان وجود دارد. بودجه های تبلیغاتی و بازاریابی در حال افزایش پیدا کردن است و در صورت ارسال زیاد محتوا، مخاطبین به راحتی صفحه شما ترک می کنند.

بله، درواقع مطالب و نکاتی وجود دارد که باید از آن ها اطلاع داشته باشید و طبیعی است که دلیل و مدرکی هم برای آن ها وجود دارد. حقایق و نکاتی که در این مطلب جمع آوری کرده و قصد ارائه آن ها به شما دارم شامل موضوعات مختلفی می شود و البته بیشتر سعی کرده ام در بین نکات به مسائل مربوط به شبکه هایی بپردازم که بیشتر عمومیت داشته و کاربران متنوع تری نسبت به بقیه شبکه ها دارند، مثلاً باوجود کاربردی بودن شبکه ای مثل اسنپچت، در این مطلب اصلاً به آن نپرداخته ام، چراکه اعتقاددارم که این شبکه اجتماعی راهی طولانی برای پیمودن تا تبدیل شدن به یک ابزار مفید برای برندسازی در سطح کسب و کارهای جدی دارد.

حقایقی از شبکه های اجتماعی

– تعداد کاربران شبکه فیس بوک در پایان سال 2016 تقریباً به 1.43 میلیون نفر در ماه می رسد که پیش بینی می شود 82% از درآمد حاصل از تبلیغات در این شبکه از طرف دستگاه های موبایل تأمین می شود.

– 95.8% از بازاریابان اینترنتی اعلام کرده اند که استفاده از شبکه فیس بوک موجب بالاترین درصد از نرخ بازگشت سرمایه برای آن ها شده است.

– 21% از کاربران اعلام کرده اند در صورت انتشار محتوای تکراری یا کسل کننده صفحه آن برند خاص را ترک می کنند. 19% هم اعلام کرده اند که در صورت انتشار بیش ازحد و در دفعات متوالی (بیش از 6 بار در هر روز) در طی روز صفحه آن سایت در فیس بوک را دنبال نمی کنند.

شبکه های اجتماعی

– 7% از شرکت های آمریکایی با بیش از 100 کارمند یا بیشتر در سال 2015 از شبکه فیس بوک برای فعالیت های بازاریابی خود استفاده کرده اند که پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به 85.3% و در سال بعد به 85.8% برسد.

– 91% از افراد متولد سال های نزدیک به هزاره دارای حساب کاربری فعال در فیس بوک هستند.

– عموماً زمانی یک مطلب منتشرشده در شبکه لینکداین دارای لینک باشد، این لینک 45% افزایش تعامل کاربر را موجب می شود، مطرح شدن پرسش موجب افزایش 50% در تعداد نظرات درج شده می شود و تعامل کاربر در صورت وجود تصویر 98% افزایش پیدا می کند.

– 32% از شرکت های آمریکایی با 100 کارمند یا بیشتر در سال 2015 برای فعالیت های بازاریابی خود از شبکه اینستاگرام استفاده کرده اند. پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به 49% و در سال بعد به 70.7% برسد.

– 81% از تصمیم گیرندگان در حوزه شرکت های صنعتی از اجتماعات آنلاین و وبلاگ ها به منظور کمک به اتخاذ تصمیم های خرید استفاده می کنند. 74% از این افراد از شبکه لینکداین و 42% از آن ها هم از شبکه توییتر استفاده می کنند.

– 71% از مصرف کننده هایی که تجربه خوبی در دریافت خدماتی در سطح شبکه های اجتماعی از یک برند داشته اند، به احتمال زیاد آن شرکت را به دیگران معرفی می کنند.

– محتوای تصویری از 40 برابر شانس بیشتر از دیگر انواع محتوا برای اشتراک گذاشته شدن برخوردار می باشند.

– 78% از طریق شبکه توییتر از یک برند به آن شکایت می کنند، در طی یک ساعت انتظار دریافت پاسخ دارند.

– زمانی که نوبت به برقراری ارتباط با کسب وکارهای مختلف می رسد، 33% از متولدین سال های نزدیک به هزاره استفاده از شبکه های اجتماعی را نسبت به هر شبکه دیگری ترجیح می دهند.

– کاربران اینترنت به طور متوسط دارای 54 حساب کاربری در شبکه های اجتماعی هستند.

– در زمان انجام دادن یک خرید، 75% از خریداران در حوزه کسب وکارهای صنعتی از شبکه های اجتماعی برای فرایند تصمیم گیری خرید خود استفاده می کنند.

حقایقی در رابطه با بازاریابی محتوایی

– بازاریابانی که اقدام به وبلاگ نویسی می کنند از 13 برابر شانس بیشتر برای کسب درآمد برخوردار هستند.

– 74% از خوانندگان به محتوای آموزشی از طرف برندها اعتماد دارند، البته تا زمانی که این محتوا باهدف ترغیب به انجام یک معامله انجام منتشرنشده باشد.

– 88% از بازاریابان فعال در حوزه کسب وکارهای صنعتی در آمریکای شمالی از شبکه توییتر برای انتشار محتوا خود استفاده می کنند.

 حقایقی در رابطه با تبلیغات

– 56% از تبلیغات نمایشی در سطح اینترنت اصلاً توسط انسان های واقعی دیده نمی شوند.

– نیمی از خریداران در حوزه کسب وکارهای صنعتی از گوشی های هوشمند برای انجام خریدهای خود استفاده می کنند و درواقع 40% از این خریدها به طور مستقیم از این دستگاه ها تأثیر می پذیرند. به طور عکس تنها 3% بودجه بازاریابی دیجیتالی به موبایل اختصاص پیدا می کند.

– پیش بینی می شود مجموع هزینه های صرف شده برای تبلیغات اینترنتی در سال آینده با رشد 12.9% روبرو باشد. پس از تلویزیون، اینترنت بزرگ ترین رسانه برای انتشار تبلیغات در سال جاری در نظر گرفته می شود.

– یک سوم از بازاریابانی که به طور مرتبط از شبکه های اجتماعی برای کسب وکار خود استفاده می کنند، اذعان کرده اند که به طور دقیق نمی توانند اعلام کنند که کدام یک از این شبکه ها بیشترین تأثیر را بر روی نرخ بازگشت سرمایه آن ها داشته است و این خود بهترین دلیل مبنی بر لزوم پیگیری فعالیت های خود در این شبکه هاست!

 

منبع: آي بازاريابي

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱