زندگینامه گای کاوازاکی

  گای کاوازای متولد آگوست ۱۹۵۴ میلادی در هونولولو آمریکا ، متخصص بازاریابی، نویسنده، و سرمایه گذار سیلیکون ولی است که اصلیت ژاپنی-آمریکایی دارد. او یکی از کارمندان شرکت اپل بود که مسئول بازاریابی کامپیوترهای

 

گای کاوازای متولد آگوست ۱۹۵۴ میلادی در هونولولو آمریکا ، متخصص بازاریابی، نویسنده، و سرمایه گذار سیلیکون ولی است که اصلیت ژاپنی-آمریکایی دارد. او یکی از کارمندان شرکت اپل بود که مسئول بازاریابی کامپیوترهای مکینتاش به سال تولید ۱۹۸۴ بود. او لغت “مبلغ(Evangelist)” را در بازاریابی مکینتاش به محبوبیت رساند، همینطور مفاهیم بازاریابی بشارتی (Evangelism Marketing)  و مبلغ تکنولوژی (Technology Evangelism) را معرفی کرد. بازاریابی بشارتی، مفهوم پیشرفته تری از بازاریابی دهان به دهان است که در آن کمپانی موفق به داشتن مشتریانی شده اند که قویاً به محصول یا خدمات شرکت اعتقاد و اعتماد دارند که با علاقه و آزادانه دیگران را به خرید و استفاده از آن ها تشویق و متقاعد می کنند به نحوی که بطور داوطلبانه و فعالانه کلام شرکت را بجای آنها گسترش می دهند.در ادامه با شركت پگاه سيستم همراه باشيد.

او توانایی هایش در نوشتن را مدیون معلم انگلیسی خود هارولد کیبلز است که به او آموخت “راز نوشتن در ویراستاری درست است.” کاوازاکی لیسانس خود را در سال ۱۹۷۶ در رشته ی روانشناسی از دانشگاه استنفورد گرفت. سپس به مدرسه حقوق پیوست، اما تنها بعد از یک هفته که متوجه شد هیچ علاقه ای به حقوق ندارد، از آن انصراف داد. بنابر این در سال ۱۹۷۷ در مدرسه ی مدیریت یو سی ال ای ثبت نام کرد و مدرک MBA خود را از آنجا دریافت کرد. در حین تحصیلش در یک کمپانی جواهر فروشی کار می کرد و نظرش این بود که “بیزینس جواهر فروشی، بیزینسی بسیار سخت است، سخت تر از حتی بیزینس، کامپیوتر و … اما حداقل یک درس بسیار ارزشمند گرفتم: چگونه بفروشم.”

در سال ۱۹۸۳ بود که کاوازاکی از طریق هم اتاقی خود در دانشگاه استنفورد به نام مایک بویچ، توانست شغلی در کمپانی اپل به دست آورد. او در این کمپانی به مدت ۴ سال مدیر مبلغ بود. و در سال ۱۹۸۷ رهبری ACIUSA را که مسئول انتشار سیستم نرم افزاری پایگاه داده برای اپل به نام بعد چهارم (۴th Dimension) بود. دو سال بعد این سمت را نیز ترک کرد تا به حرفه ی نویسندگی و سخنرانی پیش گیرد. در اوایل دهه ۹۰ ستون هایی در مجلات Forbes  و MacUser می نوشت. او شرکتی به نام Fog City Software تاسیس کرد. سپس در ۱۹۹۵ به اپل بازگشت و در سال ۱۹۹۸ به عنوان یکی از بنیانگذاران Garage Technology Venture که یک شرکت سرمایه گذاری است مشغول به فعالیت شد و سرمایه گذاری هایی بر روی شرکت های Panadora Radio, Sixense , uStream , Evernote, BagTheWeb ,Tipwire, The Motley Fool و D.light Design انجام داد. کمپانی های دیگری که توسط کاوازاکی تاسیس شد، Truemors و Alltop است. در سال ۲۰۱۳ نیز اعلام کرد که به گوگل ملحق خواهد شد و بعنوان مشاور موتورولا خواهد بود. نقش او ایجاد یک جامعه موبایلی برای Google+ بود.

در آوریل۲۰۱۴  کاوازاکی مدیر مبلغ Canva شد که وب سایتی در زمینه طراحی گرافیکی هم برای مبتدیان و هم حرفه ای ها است که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شده بود. او اکنون عضو هیات امنای بنیاد Wikimedia ، سفیر تجاری Mercedes Benz آمریکا و از همکاران اجرایی Haas School of Business در برکلی آمریکا است.

از آثار او می توان به کتاب های هنر آغاز، هنر رسانه اجتماعی، و ۱۰ کتاب دیگر اشاره کرد. او دارنده ی دکترای افتخاری از کالج بابسون نیز می باشد.

 

منبع:رسپینا

 

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱