زندگینامه آلیا صبور

عالیه صبور زادهٔ ۲۲ فوریهٔ ۱۹۸۹ در نیویورک دانشمند علوم مواد آمریکایی و در حال حاضر جوان‌ترین استاد دانشگاه در جهان است. در ادامه با شركت پگاه سيستم همراه باشيد مادر وی ژولین صبور است که تا سال

عالیه صبور زادهٔ ۲۲ فوریهٔ ۱۹۸۹ در نیویورک دانشمند علوم مواد آمریکایی و در حال حاضر جوان‌ترین استاد دانشگاه در جهان است. در ادامه با شركت پگاه سيستم همراه باشيد

مادر وی ژولین صبور است که تا سال ۱۹۹۵ به‌عنوان خبرنگار کار می‌کرد. در سال ۱۹۸۰ با محمد صبور، که پاکستانی‌الاصل است، ازدواج کرد. عالیه در ۲۲ فوریهٔ ۱۹۸۹ به‌دنیا آمد.

نبوغ عالیه از دوران کودکی آشکار شد. او، هم‌زمان با به پایان رساندن سال چهارم دبستان، دیپلم دبیرستان خود را نیز دریافت کرد و در ۱۰سالگی به دانشگاه استونی بروک نیویورک راه یافت. او توانست در ۱۴سالگی با بالاترین نمره سوماً کوم لائوده

در رشتهٔ ریاضیات کاربردی فارغ‌التحصیل و وارد دانشگاه درکسل شود. عالیه توانست در این دانشگاه فوق لیسانس خود را در رشتهٔ متالورژی بگیرد و جایگاهی موقت در دانشگاه کونکاک کرهٔ جنوبی به‌دست آورَد. قرارداد او با آن دانشگاه یک‌ساله بود که او بدون تمدید آن به خانه‌اش برگشت.

نام او در تاریخ ۱۹ فوریهٔ ۲۰۰۸ در فهرست رکوردهای جهانی گینس ثبت شد و رکورد کولین مک‌لورین(رکورددار پیشین) را شکست.

وی تأکید دارد که ریشهٔ ایرانی ندارد. او در عین حال ملیت پدر و مادر خود را مسئله‌ای شخصی خوانده که دلیلی به بیان آن نمی‌بیند. و او خود را دانشمندی متعلق به همهٔ جهان می‌داند.

او در رابطه با ملیت خود اعلام کرده‌است که ملیت پدر و مادر او امری شخصی است و نیازی به نشان دان آنها نمی‌بیند. او همچنین می‌گوید که متولد شهر نیویورک است و خودش را نیز دانشمندی متعلق به تمام جهان می‌داند.

صبور با بيان اين كه متولد نيويورك است تصريح كرد: «من خود را دانشمندي متعلق به همه جهان مي‌دانم.»

دكتر عاليا صبور، جوان‌ترين استاد دانشگاه دنيا با تاكيد بر اين كه ريشه‌هاي ايراني ندارد، خود را دانشمندي متعلق به جهان معرفي كرد.

دكتر عاليا صبور، استاد جوان دانشگاه کونکوک كره كه اخيرا از سوي کتاب رکوردهاي گينس به عنوان جوان‌ترين استاد دانشگاه جوان معرفي شده تاكيد كرد كه وي «غير ايراني و فاقد ريشه‌هاي ايراني» است.

وي در عين حال مليت پدر و مادر خود را مساله‌اي شخصي خواند كه دليلي به بيان آن نمي‌بيند.

صبور با بيان اين كه متولد نيويورك است تصريح كرد: «من خود را دانشمندي متعلق به همه جهان مي‌دانم.»

گفتني است، پس از انتشار خبر معرفي اين دختر نابغه به عنوان جوان‌ترين استاد دانشگاه و به دليل اسم شرقي وي، گمانه‌زني‌هايي در مورد احتمال ايراني يا عرب بودن وي در برخي وبلاگ‌ها و سايت‌هاي غير رسمي در منطقه از جمله منابع فارسي مطرح شده بود.

عاليا صبور كه متولد فوريه 1989 است، در سن 10 سالگي وارد دانشگاه شد و در سن 14 سالگي ليسانس خود را با درجه ممتاز در رشته رياضيات کاربردي از دانشگاه ايالتي استوني بروک (در نيويورک) اخذ کرد. وي نخستين زن در تاريخ آمريكا بوده که به چنين موفقيتي رسيده است.

صبور تأکید دارد که ریشهٔ ایرانی ندارد و خود را دانشمندی متعلق به همه جهان می‌داند

صبور، تحصيلات خود را در مقاطع کارشناسي ارشد و PhD در دانشگاه درکسل در رشته مهندسي متالورژي و مواد به پايان رساند. هنوز سه روز به نوزدهمين سالگرد تولد عاليه صبور باقي مانده بود كه در فوريه گذشته، کرسي استادي دانشگاه کونکوک کره جنوبي را به دست آورد.

 

منبع:مجله اینترنتی دلگرم

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱