گوشی‌ هوشمند می‌تواند ردیاب نجات شود

اکنون دستگاه جدیدی طراحی شده است که به پهپادها اجازه می‌دهد افراد گرفتار را با تشخیص سیگنال‌های رادیویی تلفن‌همراه پیدا کند. Echo SAR نام سیستمی است که توسط یک شرکت کانادایی طراحی شده و می‌تواند

اکنون دستگاه جدیدی طراحی شده است که به پهپادها اجازه می‌دهد افراد گرفتار را با تشخیص سیگنال‌های رادیویی تلفن‌همراه پیدا کند. Echo SAR نام سیستمی است که توسط یک شرکت کانادایی طراحی شده و می‌تواند در هنگام وقوع بلایای طبیعی، تلفن‌ همراه را به ردیاب نجات قابل شناسایی توسط پهپادها تبدیل کند.

برای مکان‌یابی و جستجوی افرادی که در بهمن یا بیابان گم شده‌اند یا شناسایی متجاوزین در مناطق گذرگاه‌های مرزی و نظارت بر حرکت آتش‌نشان‌ها در آتش‌سوزی جنگل‌ یا ردیابی تیم‌های عملیات نجات زمینی مورد استفاده قرار گیرد.

در واقع  Echo SAR به طور خاص برای استفاده در کوادکوپترهای R80D SkyRaider و SkyRanger R 70 ساخت شرکت تله‌داین طراحی شده است.

زمانی که یکی از این پهپادها بر فراز محل حادثه به پرواز در‌آید، ماژول نصب‌شده در پهپاد می‌تواند روی سیگنال تلفن‌های همراه در آن منطقه قفل شود. مهم نیست که شبکه تلفن همراه در دسترس باشد یا خیر. این سیستم نه تنها مکان گوشی‌ها را روی نقشه مشخص می‌کند، بلکه امکان ارتباط با کاربران آن گوشی‌ها از طریق پیامک را نیز فراهم می کند.

این دستگاه سیستم عامل لینوکس دارد و دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است و قادر است در دماهای بین منفی ۲۰ تا مثبت ۵۰ درجه سانتیگراد کار کند.

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱