چوباني و درس هايي درباره موفقيت

کارآفرينان هميشه در جست وجوي سرمايه، استعدادها و شبکه اي هستند که براي رشد شرکت شان به آن نياز دارند. شتاب دهندگان (Accelerators) و مراکز رشد (incubators) روش هايي فوق العاده براي دسترسي به اين

کارآفرينان هميشه در جست وجوي سرمايه، استعدادها و شبکه اي هستند که براي رشد شرکت شان به آن نياز دارند. شتاب دهندگان (Accelerators) و مراکز رشد (incubators) روش هايي فوق العاده براي دسترسي به اين منابع در کنار همتايان شما به شمار مي روند و طيف وسيعي از برنامه ها نيز در هر صنعت و بخش وجود دارند. در ادامه با شركت پگاه سيستم همراه باشيد تا با يك تجربه موفق آشنا شويد.

شرکت چوباني (Chobani) مي داند که کارآفرينان در صنعت مواد غذايي با مجموعه منحصربه فردي از چالش ها مواجه هستند؛ از نيازهاي سرمايه در گردش بين تجهيزات و موجودي کالا تا وظيفه خطير هدايت يک شبکه غيرشفاف از توليدکنندگان، دلالان، خريداران و شرکت هايي که مواد غذايي يا محصولات مشابه را براي مشتريان توليد و بسته بندي مي کنند.

دليل شروع Chobani Food Incubator همين است: کمک بي چشمداشت به نسل بعدي کارآفرينان صنعت مواد غذايي براي ارائه مواد غذايي بهتر به افراد بيشتر. ما با يک سرمايه 25 هزار دلاري، طي يک دوره شش ماهه شبکه چوباني را شروع کرديم تا عمليات آنها را گسترده کنيم و به رشد قابل توجه دست يابيم. ما به دنبال سازندگان نوآور و جاه طلب هستيم؛ کساني که محصولات غذايي خوشمزه، مغذي، طبيعي و در دسترس توليد مي کنند. اين به آن معناست که ما از شرکت هاي کوچک با ايده هاي بزرگ در خانواده چوباني استقبال مي کنيم. اما ما در يک متقاضي ايده آل به دنبال چه هستيم؟    

در اينجا سه روايت مهم را براي زماني که از يک برنامه شتاب دهنده يا مرکز رشد استفاده مي کنيد، برايتان بازگو مي کنيم:

1. تيم و استعداد: بگوييد که چرا شما و تيم تان بهترين افراد براي حل اين مشکل يا ارائه اين راه حل هستيد. اشتياق، توانايي و نگرش نوآورانه شما بايد رسا و آشکار باشد. در نهايت، شتاب دهندگان روابطي را با شرکت هاي موجود در سبد سهام خودشان ايجاد مي کنند و مانند هر سرمايه گذار ديگر اين رابطه، بايد رابطه اي مبتني بر اهداف و ارزش هاي مشترک باشد. ما به دنبال انعطاف پذيري، اشتياق براي ايده يا محصول، آشنايي قوي با رقابت، کنجکاوي و پذيرا بودن ايده هاي جديد هستيم. اطمينان يابيد که روي آنچه به شما انگيزه مي دهد تمرکز کنيد. همچنين توجه به اينکه چگونه منابع اضافي و دسترسي شبکه به شما کمک خواهد کرد تا آن هدف بزرگ را به سرانجام برسانيد، بسيار مهم و ضروري است.

2. موقعيت يابي مساله و راه حل: خودتان را در جايگاه متخصص مساله قرار دهيد. متمايز ساختن راه حل يا محصول منحصربه فرد شما نياز به درک عميقي از آنچه در دسترس است و اينکه چرا راه حل هاي موجود به نتيجه نمي رسند، دارد. مساله موردنظر را به شيوه اي شکل دهيد که يک ديدگاه کلان از مسائل و نگاهي اجمالي به ارزش هاي شرکت شما داشته باشد.

3. يک روايت مبتني بر داده از کشش و رشد بيان کنيد: اگر يک شرکت نوپا تيم درست و استعدادهايي براي حل يک مساله منحصر به فرد داشته باشد، تکه باقي مانده از داستان از داده هايي استفاده مي کند که شما براي رسم تصويري از کشش قوي و پتانسيل قابل توجه رشد در اختيار داريد. موفقيت، حتي در بازارهاي محدود، مي تواند يک داستان موثر باشد؛ چراکه به اين معناست که با برخي نظرات کارشناسانه يا يک تزريق سرمايه، يک شتاب دهنده مي تواند تفاوت شگرفي ايجاد کند. چه اين يک بازخورد اوليه از مشتريان باشد يا شروعي موفقيت آميز در بازارهاي کوچک، حتي در صورت داشتن داده هاي محدود، هميشه مي توانيد روايتي از پتانسيل براي رشد نقل کنيد.

 

منبع: فرصت امروز

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱