چهار خواسته اصلی خریداران آنلاین از فروشگاه های آنلاین

  خواسته و تقاضا مهم خریداران آنلاین از فروشگاه های آنلاین اهميت بسيار زيادي دارد و دانستن اين نكات موجب ماندگاری و بازگشت مجدد آنها به وبسایت ها شما براي خرید می شود. در ادامه

 

خواسته و تقاضا مهم خریداران آنلاین از فروشگاه های آنلاین اهميت بسيار زيادي دارد و دانستن اين نكات موجب ماندگاری و بازگشت مجدد آنها به وبسایت ها شما براي خرید می شود. در ادامه به تعدادي از خواسته هاي اصلي خريداران آنلاين مي پردازيم:

تصاویر باکیفیت فوق العاده و همچنین امکان استفاده از تصاویر مختلف

حتماً شنیده اید که می گویند «یک تصویر کار هزاران کلمه را می کند.» در رابطه با مسئله خرده فروشی اینترنتی این اهمیت دوچندان می شود. تصاویر ارائه شده از محصول بر روی سایت تا جایی بر روی کاربر تأثیر می گذارد که می تواند موجب جذب یا حتی فراری دادن خریداران آنلاین شما از وب سایت شود. در یک فروشگاه آنلاین ازآنجایی که مشتری قادر به دیدن، لمس یا امتحان کردن محصول از نزدیک نیست، تصاویر و گزینه های مختلف مشاهده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هست. تصاویر باید از زوایای مختلف محصول تهیه شوند تا ایده درست و کاملی در اختیار مشتری قرار دهند، قابلیت زوم کردن و دیده شدن از زاویه های مختلف و چرخش داشته باشند. با این وجود نباید بیش از حد اغراق آمیز باشند، چراکه ممکن است موجب خرید محصولی توسط خریدار شوند که در عمل کاربردی برای آن ها ندارد.

توصیف دقیق محصول همراه با جزئیات کامل

فروش آنلاین تقریباً به معنای فروش یک داستان یا یک ایده منطبق بر نیاز یا هوا و هوس مخاطب شما یا همان خریداران آنلاین است. اغلب فروشگاه ها دارای امکان پاسخگویی زنده و آنلاین نیستند، پس محصول شما باید دارای توضیحاتی باشد که به خوبی بتواند نقش فروشنده موفق و باتجربه شمارا بازی کند. محصولات باید با استفاده از محتوا جذاب و واضح و روشنی توصیفی شوند که بازدیدکننده از فروشگاه را به خرید ترغیب کند. درحالی که استفاده از توضیحات خلاقانه اغلب عاملی برای فروش هستند، اما هرگز اشاره به جزئیات محصول را فراموش نکنید. اشاره به حقایقی از قبیل تاریخ انقضاء، ابعاد، وزن، تاریخ تولید و کاربرد محصول مواردی است که باید به آنها پرداخته شود. وجود تضمین یا هر نوع ضمانت و شرایط استفاده نیز از موارد ضروری است. اگر محصول مواد غذایی است، اشاره به مواد تشکیل دهنده برای افراد با یک رژیم خاص لازم و ضروری است.

نظرات مشتریان در رابطه با محصول

بر اساس تحقیقات مختلفی که در این زمینه انجام شده 88% از مصرف کنندگان و خریداران آنلاین اعلام کرده اند که قبل از خرید از فروشگاه های آنلاین نظرات دیگر مصرف کنندگان را می خوانند و در عمل نظرات دیگر مصرف کنندگان اثری همانند یک پیشنهاد دوستانه و صادقانه از طرف یک دوست نزدیک یا همسایه دارد. یعنی در دنیای به شدت رقابتی امروز مصرف کنندگان پیش از خرید علاقه خاصی به اطلاع ازنظر مصرف کنندگان قبلی در رابطه با محصول دارند. اگر ممکن است، باید یک ویدئو از فرد مصرف کننده قبلی هم در این رابطه ارائه کنید تا میزان تأثیرگذاری آن به مراتب افزایش پیدا کند. این ویدئوها حتی می تواند شامل روش مصرف محصول نیز باشند.

امکان خرید سریع و بدون معطلی برای کاربران مهمان و تازه وارد

یکی از مهم ترین نکته ها و انتظارات خریداران آنلاین درواقع مربوط به مرحله نهایی کردن خرید و پرداختن هزینه است. در فروشگاه های فیزیکی مشتریان درواقع باید در یک صف در کنار صندوق در انتظار باشند که در ساعت شلوغی این صف طولانی تر هم می شود و زمان بیشتری را طلب می کند، که خود یکی از دلایل اصلی مشتریان برای روی آوردن به خرید از فروشگاه های آنلاین است. آنها به هیچ وجه دوست ندارند تا در خریدها آنلاین خود شاهد همین صف های طولانی باشد، پس خواهشاً الزامی بودن ثبت نام در سایت پیش از خرید را از سایت خود حذف کنید. همیشه راه های متنوع دیگری برای جمع آوری اطلاعات تماس لازم شما از مشتریان وجود دارد، پس با این کار فرایند خرید را دشوارتر و طولانی تر نکنید.

 

 

منبع: آي بازاريابي

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱