ERP شرکت‌های بزرگ

شرکت‌های بزرگ به دلیل پیچیدگی فرآیندها نیاز بیشتری به سیستم‌های اطلاعاتی دارند که مهمترین آنها سیستم مدیریت منابع سازمانی یا ERP شرکت‌های بزرگ است. مدیران و تصمیم‌گیرندگان سازمان نیاز دارند که اطلاعات سازمان‌دهی شده و

شرکت‌های بزرگ به دلیل پیچیدگی فرآیندها نیاز بیشتری به سیستم‌های اطلاعاتی دارند که مهمترین آنها سیستم مدیریت منابع سازمانی یا ERP شرکت‌های بزرگ است. مدیران و تصمیم‌گیرندگان سازمان نیاز دارند که اطلاعات سازمان‌دهی شده و یکپارچه از همه عملیات و فرآیندهای سازمان داشته باشند. تا بتوانند سریع‌ترین و بهترین تصمیمات را بگیرند و به اهداف تعیین شده سازمان برسند تا بازار خود را توسعه دهند.
استفاده از روش‌های دستی یا کامپیوتری سنتی، زمان و هزینه زیادی می‌گیرند. برای انجام عملیات‌هایی مانند تهیه گزارشات، پردازش سفارشات مشتری و نظارت بر سطح موجودی کالا و فرآیندهای دیگر خصوصاً در سطح سازمان‌های بزرگ.
ضمن اینکه خطاهای انسانی در سیستم‌های ERP به حداقل ممکن می رسد. پایگاه داده متمرکز و یکپارچه در سیستم ERP امکان چندباره وارد کردن داده را حذف می‌کند. با دقیق‌ترین روش‌ها و بیشترین سرعت محاسبات پیچیده سازمانی را انجام می‌دهد.

زمان و انرژی بیشتری را در اختیار تیم کاری سازمان قرار می‌دهد. به دنبال آن سبب پیشرفت و افزایش کارایی و بهره‌وری و سودآوری سازمان‌ها می شود.

مهمترین ویژگی‌های ERP شرکت‌های بزرگ

ERP یک سیستم نرم‌افزاری منعطف از پیش تولید شده است. می‌تواند متناسب با هر کسب‌وکاری و قوانین هر کشوری تنظیم و سفارشی شود. هدف اصلی ERP یکی کردن سیستم‌های جزیره‌ای و جداگانه در یک پایگاه اطلاعاتی داده است. همچنین متمرکز کردن و ایجاد یکپارچگی اطلاعات بین همه قسمت‌های سازمان است.
اتوماسیون جریان اطلاعات بین همه واحدهای سازمان، فرآیندها را اتوماتیک و یکپارچه می‌کند. بسیاری از رویه‌های هزینه‌بر و کاغذی را حذف می‌کند.
علاوه‌براین قابل اعتمادبودن و دقت راهکارهای ERP با کاهش وقوع خطای انسانی باعث بهبود مدیریت مالی در عملیات حسابداری و تهیه گزارشات مالی می شود.
مناسب‌ترین شیوه‌های هر کسب‌وکاری براساس تجربه در آن زمینه کسب‌وکار در ERP تعریف شده است. محیط کاری ایمن و آسان برای کاربران از دیگر ویژگی‌های این تکنولوژی نرم‌افزاری است.
سیستم‌های ERP باعث افزایش سرعت کارها و افزایش کیفیت فرآیندهای سازمان می شود.
مهمترین دستاوردهای ERP در کمپانی‌های بزرگ عبارتند از:

یکپارچه‌کردن داده‌ها و اطلاعات مهمترین دستاورد ERP شرکت‌های بزرگ

اتوماسیون فرآیندها و عملکردها و اصلاح و بهبود آن‌ها و افزایش چابکی

تعامل و ارتباط بهتر با مشتریان و تامین‌کنندگان

افزایش سرعت در عملیات و تصمیم‌گیری مدیران با کمک ERP شرکت‌های بزرگ

اطلاعات و گزارشات دقیق و سفارشی از شاخص های کلیدی عملکردی(KPI)

داشبورد مدیریت برای تجزیه و تحلیل بهتر مدیران

ERP و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

یکی از بهترین راهکارهای مشتری مداری برای ارائه کالا و خدمات به مشتریان استفاده از سیستم ERP است. ادغام آن با سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است که می تواند حجم اطلاعات زیاد مشتریان در کمپانی‌های بزرگ را متمرکز و یکپارچه در اختیار تیم بازاریابی و فروش قرار دهد.
با کمک سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی و ترکیب آن با CRM سازمان‌ها قادر خواهند بود به داده‌های مجاز دسترسی داشته باشند. جزئیاتی مانند سابقه سفارش و خرید مشتری و اطلاعات صورتحساب مشتریان را در اختیار تیم بازاریابی و فروش قرار دهد.

این موضوع مدیران را قادر میسازد مشتریان را با نگاهی دقیق‌تر بررسی و درک بهتری از خواسته‌ها و نیازهای آنها داشته باشند. در نهایت باعث خلق استراتژی فروش بهتر و بیشتر در جهت تولید بشود.

انطباق‌پذیری بیشتر با محیط

پیگیری و اجرای قوانین و مقرراتی که برای تجارت در هرکشوری در نظر گرفته می شود. مانند مقررات مختلف زیست محیطی، قوانین مالیاتی، امنیت اطلاعات، تامین اجتماعی و منابع انسانی و… میتواند همه تیپ سازمان را درگیر چالش‌ها و مشکلات جدی بکند.
راهکارهای ERPبا در نظر گرفتن استانداردها و مقررات مربوط به همان کشور تولید شده اند. تا در این زمینه به سازمانها در رعایت قوانین و انطباق‌پذیری و مدیریت ریسک یاری برسانند.

چالش‌های اصلی استقرار ERP شرکت‌های بزرگ

بررسی مجدد فرآیندهای کسب‌وکار اصلاح و بازبینی آنها

نیازمندی به یکپارچگی و هماهنگی عملیات در شرکت‌های دارای نمایندگی و شعب گوناگون

مدیریت بهینه تغییر جهت پیاده سازی ERP شرکت‌های بزرگ

ویژگی‌ها و نیازهای خاص آن صنعت

کنترل پروژه استقرار ERP از نظر زمان‌بندی ها و هزینه‌های موردانتظار

 انتخاب یک مشاور نرم‌افزاری جهت تهیه سیستم و پیاده‌سازی

یکی از مهمترین چالش‌ها در استقرار سیستم‌های ERP در شرکت‌های بزرگ تغییر زمان پیش‌بینی شده است. برای پیاده‌سازی است که به تبع آن هزینه‌های استقرار را در شرکت مشتری بیشتر می‌کند.
بازبینی و بازمهندسی فرآیندهای سازمان یکی از امتیازات استقرار سیستم مدیریت منابع سازمانی است. که با بررسی وضعیت فعلی فرآیندها و انطباق آنها با حالات مطلوب امکان‌پذیر می شود.
شرکت‌های مشاور با توجه به گستردگی و حجم زیاد عملیات در شرکت های بزرگ سیستم خاص متناسب با آن کسب و کار را طراحی و پیاده‌سازی می کند. کلیه ماژول‌های سیستم باید متناسب با نیازهای خاص مشتری طراحی و با ابزارهای فرم‌ساز بتوان ماژول‌ها را گسترش و بومی‌سازی کرد.

توسعه عملکرد و یکپارچه‌کردن نیازهای جدید مشتری با ماژول‌های موجود به ایجاد یک سیستم منعطف که نیازهای سازمان را رفع کند کمک شایانی می‌کند.

سلامت باشید.

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱