هوش مصنوعی جدید مایکروسافت برای تشخیص باگ در کد نرم‌افزار

پژوهشگران شرکت مایکروسافت به هوش مصنوعی جدیدی دست یافته‌اند که می‌تواند باگ‌های درون کد برنامه‌ها را تشخیص دهد. این سیستم به توسعه‌دهندگان نرم افزار این امکان را می‌دهد تا با سرعت و دقت بیشتر مشکلات

توانایی هوش مصنوعی در دیباگ

 

پژوهشگران شرکت مایکروسافت به هوش مصنوعی جدیدی دست یافته‌اند که می‌تواند باگ‌های درون کد برنامه‌ها را تشخیص دهد. این سیستم به توسعه‌دهندگان نرم افزار این امکان را می‌دهد تا با سرعت و دقت بیشتر مشکلات موجود در اپلیکیشن‌هایشان را پیدا و رفع کنند. توسعه‌دهندگان این هوش مصنوعی می‌گویند: سیستم هوش مصنوعی جستجوگر باگ مایکروسافت نیاز به توسعه دارد. به لحاظ تئوری می‌توان با استفاده از بازی قایم باشک دستگاه را آموزش داد تا باگ‌های اتفاقی پیچیده را پیدا کند.

درحالی که این باگ‌ها هنوز از دسترس سازوکارهای هوش مصنوعی خارج هستند. به همین دلیل، ما تمرکز خود را روی مجموعه‌ای از باگ‌های متداول گذاشتیم. همچنین برای آزمایش سیستم‌مان از کدهای پایتون استفاده شده است.

پژوهشگران مایکروسافت می‌گویند: زمانی که به هوش مصنوعی آموزش دادیم، سیستم در یافتن باگ‌ها ۳۰ درصد بهتر از سیستم‌های مشابه عمل کرد. نتایج تحقیقات نشان داده که این سیستم می‌تواند حدود ۲۶ درصد از باگ‌ها را به‌صورت خودکار شناسایی و اصلاح کند. محققان می‌گویند: این سیستم ۱۹ باگ ناشناخته را در کدهای متن باز گیت‌هاب جستجو کرد. اما نتایج نشان می‌دهد که تعداد زیادی هشدار اشتباه هم وجود داشت. بنابراین بهینه‌سازی‌های بیشتری باید انجام بگیرد تا بتوانیم از این سیستم مدرن هوش مصنوعی در عمل استفاده کنیم.

 

محققان در انتها نتیجه گرفته‌اند که هوش مصنوعی آن‌ها امیدوارکننده است اما هنوز باید روی آن کار کرد. احتمال داد سیستم تشخیص باگ فعلی در نهایت به عنوان یک محصول تجاری به بازار عرضه گردد.

تفاوت MIS و ERP
تفاوت MIS و ERP چیست؟
محبوب ترین مقاله ما
پارامترهای تعیین کننده در CLV

جهت دریافت مشاوره تخصصی و رایگان نرم‌افزارهای سازمانی با واحد فروش شرکت «پگاه‌سیستم» تماس حاصل فرمایید یا در کنار صفحه درخواست دمو دهید.

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱