نرم‌افزار باشگاه مشتریان رستوران و کافی‌شاپ

مقدمه صرف هزینه‌های سنگین تبلیغات به شیوه‌های سنتی مثل تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد در دنیای دیجیتال و هوشمند امروز دیگر تنها گزینه مطرح بازاریابی برای جذب مشتری نیست. با دسترسی به انبوه اطلاعاتی که از

اپلیکیشن نرم افزار باشگاه مشتریان
اپلیکیشن سفارش غذا

مقدمه

صرف هزینه‌های سنگین تبلیغات به شیوه‌های سنتی مثل تبلیغات تلویزیونی و بیلبورد در دنیای دیجیتال و هوشمند امروز دیگر تنها گزینه مطرح بازاریابی برای جذب مشتری نیست. با دسترسی به انبوه اطلاعاتی که از سلیقه مشتری و دسته‌بندی آنها با کمک نرم‌افزار باشگاه مشتریان داریم، می‌توانیم برنامه وفاداری تعریف و مدل‌های جدیدی از فروش و کسب درآمد را برای انواع کسب‌وکارها رقم بزنیم.

سیستم باشگاه مشتریان صرفاً یک تکنولوژی نرم‌افزاری برای تعریف نسخه واحد برای همه مشتریان و ارسال پیامک تبلیغ و نظرسنجی نیست، بلکه توجه به سلایق و ترجیحات تک‌تک مشتریان به مدد دسترسی به دیتای آنها در اولویت کار قرار دارد.

با ارسال پیشنهادات خاص مطابق سلیقه هر گروه از مشتریان به کمک دیتایی که از سیستم باشگاه مشتریان جمع کردیم، انگیزه خرید مجدد در مشتریان ایجاد خواهید کرد. اینجاست که از تکرار خرید مشتریان وفادارتان لذت برده و این سودآوری حاصل را طولانی‌تر می‌کنید. لطفا تا پایان مقاله با ما بمانید تا شما را بیشتر با این سیستم کارآمد برای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها آشنا کنیم.

معرفی سیستم باشگاه مشتریان

این نرم‌افزار هوشمند، انواع فعالیت‌ها در زمینه رستوران، فست‌فود، کافی‌شاپ، فودکورت و کیترینگ‌ها و انواع مشتری اعم از حضوری، آنلاین یا دلیوری را پوشش می‌دهد. ابزاری نوین و کارآمد برای کاهش هزینه‌های بازاریابی و افزایش فروش است. سیستم باشگاه مشتریان رستوران پس از ثبت اطلاعات سوابق خرید مشتری و گروه‌بندی آنها به شما امکاناتی را می‌دهد که برنامه‌های متنوع بازاریابی طراحی کنید که باعث خرید مجدد مشتری شود.

اصلی‌ترین وظیفه فرآیند باشگاه مشتریان نگهداری از مشتری و افزایش نرخ بازگشت و ایجاد وفاداری در مشتریان است، و در عین حال مشتریان جدید جذب کنید. الگوریتم‌های هوش مصنوعی در نرم‌افزار با تحلیل داده‌ها متناسب با علاقه هر مشتری و توجه به مولفه های بومی کمپین‌های جذاب بازاریابی برگشتی تعریف می‌کند. کمپین‌هایی نظیر تخفیف‌دهی یا اعتباردهی مختص هر مشتری.

نرم‌افزار باشگاه مشتریان می‌تواند با سایر نرم‌افزارها مثل حسابداری، CRM، فروش و سایر نر‌م‌‌افزارها متصل و یکپارچه شود. فرآیندها با صندوق فروش لینک شده و شارژ کیف پول الکترونیک و کارت اعتباری مشتری به صورت کاملاً خودکار انجام می‌شود.

تمام این تلاش‌ها معطوف به بازگشت مجدد مشتریان به رستوران یا کافه است. همچنین سریع‌ترین روش عضوگیری باشگاه مشتریان از طریق وای‌فای‌ هوشمند در رستوران و کافی‌شاپ امکان دیگری از این فناوری نوین است.

مزایای استفاده از نرم‌افزار باشگاه مشتریان

مهم‌ترین مزیت راه‌اندازی باشگاه مشتریان برای هر صنف و کسب‌وکاری افزایش وفاداری مشتریان و ایجاد انگیزه برای خریدهای بعدی است. یک روش بازاریابی جایگزین که به حذف بازاریابی و تبلیغات پرهزینه سنتی می‌انجامد. با کمک باشگاه مشتریان قادر هستید کمپین‌های تبلیغاتی خود را با خلاقانه‌ترین روش‌ها ایجاد کنید.

با کمک سیستم‌های یکپارچه و هوشمند باشگاه مشتریان خطای انسانی به حداقل ممکن خواهد رسید. استفاده از سیستم نرم‌افزاری در هر کسب‌وکاری یک جامعه اطلاعاتی از مشتریان را در یک پایگاه داده جمع‌آوری و به فراخور مناسبات و رویدادها می‌توانید استراتژی‌های جذب و بازاریابی برگشتی تعریف کنید.

قابلیت سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی در این نوع از نرم‌افزارهای سازمانی وجود دارد. به مرور زمان که اطلاعات و دیتای مشتریان افزایش می‌یابد به هیچ‌وجه مشکلی در سرعت و دقت نرم‌افزار ایجاد نخواهد شد. امکان گزارش‌گیری جامع و تصمیم‌ساز و اطلاع از وضعیت فروش کلی از دیگر مزایای این سیستم است.

نرم‌افزار با ثبت سفارشات گذشته مشتری و تحلیل آن، راهکارهایی برای سفارش‌گیری آینده مشتری ارائه می‌دهد. به اختصار می‌توان گفت تحلیل گذشته برای تخمین سفارش آینده با گزارش‌گیری دقیق از رفتار خرید هر مشتری.

امکان تعریف انواع دلخواه اعتباردهی و تخفیف‌دهی فصلی، مناسبتی، اعیاد، تولدها از دیگر امکانات نرم‌افزار باشگاه مشتریان هوشمند است. از تاثیرات درازمدت استفاده از این سیستم می‌توان به افزایش سهم بازار و افزایش مشتریان ثابت و سودآوری در رستوران و کافه اشاره کرد.

امکانات مهم سیستم

ایجاد کیف پول الکترونیکی و صدور کارت اعتباری الکترونیکی برای مشتریان وفادار

ارائه اپلیکیشن و حساب کاربری باشگاه مشتریان

صدور بن تخفیف و کارت عضویت دیجیتال باشگاه مشتریان

امکان ارائه درگاه پرداخت آنلاین در سایت و اپلیکیشن

امکان تعریف خدمات اقساطی یا سایر خدمات برای مشتریان وفادار

امکان گزارش‌گیری‌های لحظه‌ای و پیشرفته (مثلاً از میزان وفاداری هر مشتری برمبنای سوابق خرید) 

مقاله پیشنهادی:

تصویری از دادن امتیاز خرید به مشتری
امکانات مهم نرم‌افزار باشگاه مشتریان

رضایت‌سنجی و ارتباط با مشتریان

بهترین روش ارزیابی عملکرد کسب‌وکار شما پس از ارائه خدمات به مشتری، پایش سطح رضایت مشتریان و نظرسنجی از کیفیت غذا و سرویس‌دهی است. بسیار مهم است که مشتریان ناراضی به سرعت شناسایی و اقدامات اصلاحی جهت جلب رضایت آنها صورت گیرد. در زمان‌بندی‌های مشخص که ما برای سیستم تعریف می‌کنیم این نظرسنجی‌ها به صورت خودکار انجام خواهد شد. این پایش‌ها را می‌توان وسیله‌ای برای کنترل‌های دوره‌ای و منظم سنجش کیفیت محصول نیز قلمداد کرد.

راهکار نرم‌افزار باشگاه مشتریان برای فست‌فودها

طرفداران فست فود مخصوصاً در میان نوجوانان و کودکان کم نیستند. با توجه به تعداد زیاد رستوران‌های فست‌فود این مدل کسب‌وکارها هم مثل رستوران‌های مدرن و سنتی نیازمند سیستمی برای متمرکزکردن اطلاعات مشتریان هستند.

پیشنهادات جذاب متناسب خرید قبلی مشتری بفرستید مانند تبلیغ منوی پیتزا برای روز تولد، ارائه کد تخفیف برای جشنها یا پیشنهاد سفارش به مشتریان دوستدار پیاز سوخاری یا استیک و امثالهم.

همچنین می‌توانیم گزارش بگیریم که مشتریان ما غالباً در چه رنج سنی هستند و متناسب با هر گروه سنی برنامه‌های بازاریابی مناسب برای برگزاری جشن تولدها و فارغ التحصیلی و … ترتیب دهیم.

تصویری از یک کافی شاپ و سفارش آنلاین

راهکار نرم‌افزار برای کافی‌شاپ

بیشتر طرفداران کافی‌شاپ‌ها عمولاً جوان‌ترها هستند و محیط کافی‌شاپ غیررسمی‌ و صمیمانه‌ است. مدیران می‌توانند با شناخت علاقمندی اکثر مشتریان محیط جذاب‌تر و دوستانه‌تری ترتیب دهند و از این موقعیت بهره ببرند.

 رویدادهایی مثل شب شعر، تاتر، شاهنامه‌خوانی، بازی مافیا و مسابقه و… برگزار کنند. با سیستم باشگاه مشتریان کارت اعتباری الکترونیکی در اختیار مشتری قرار دهند و از تجربه تکرار خرید و وفاداری مشتریان لذت ببرند.

یکی دیگر از امکاناتی که رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها غالباً برای جذب مشتری انجام می‌دهند دسترسی به اینترنت رایگان است. این سرویس رایگان احتمال حضور طولانی‌مدت و مجدد مشتریان را بیشتر می‌کند.

امکان تعریف استراتژی‌های اصولی برای تخفیف‌دهی

سیستم این امکان را در اختیار صاحبان و مدیران کسب‌وکارها قرار می‌دهد که درخصوص تخفیف‌دهی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی منطقی داشته باشند. به نحوی که نه تنها از سود سازمان نکاهد بلکه با افزایش خریدهای مجدد مشتریان وفادار به سودآوری و فروش مضاعف برسد. همینطور می‌توانیم در نرم‌افزار باشگاه مشتریان برای هر دسته از مشتریان وفادار و همیشگی‌مان میزان اعتبار را تنظیم و مدیریت کنیم.

هم‌گامی نرم‌افزار باشگاه مشتریان با سخت‌افزارها

 

نرم‌افزار باشگاه مشتریان می‌تواند با بسیاری از سخت‌افزارهای مهم نظیر مودم پیامک، کالرآیدی، دستگاه پوزبان، انواع گوشی و تبلت اندرویدی، تبلت کارتخوان، استندهای ایستا فودکورت، مانیتورهای لمسی صندوق‌ها و… لینک و هماهنگ شود.

جمع‌بندی مطالب

کارکرد اصلی استفاده از باشگاه مشتریان در رستوران و کافه ایجاد بستری برای تقویت وفاداری با فعالیت‌هایی نظیر پاداش‌ها، مشوق‌ها و مزایای انحصاری به مشتریان قدیمی است. تمامی این فرآیندهایی که مطرح کردیم موجب افزایش تعامل با مشتری و افزایش احتمال فروش می‌شود. کاربرد اصلی راه اندازی باشگاه مشتریان تقویت مشارکت مشتری است که به تکرار حضور و خریدهای مکرر و درنهایت به سودآوری کسب‌وکار می‌انجامد.

برای رسیدن به این هدف باید جوایز و امتیازات منحصربه‌فردی را در برنامه‌های باشگاه خود درنظر بگیرید و نهایت خلاقیت خود را به خرج دهید و با کمک یک سیستم نرم‌افزاری آن را اجرایی کنید. هدف اصلی همه این تلاش‌ها رسیدن به سطح بالایی از رضایت‌مندی مشتری و افزایش وفاداری است.

فراموش نکنید که دیگر صرف داشتن محصول و خدمات باکیفیت ضامن افزایش فروش نیست، بلکه حسی که از تجربه خوشایند خرید در مشتریان ایجاد می‌کنید بسیار مهم است. مردم بیشتر به دنبال حضور در مکان‌هایی هستند که احساس لذت بیشتر و ارزشمندبودن کنند و تجربه رضایت درونی از خرید را در آنها ایجاد کند. موفق و پیروز باشید.

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱