فناوري؛ لبه دو تيغ فروش

فناوري و تكنولوژي اگرچه در بسياري از موارد به فروش بهتر و بيشتر كمك مي كنند اما گاهي نقائص و مشكلاتي دارند كه به بهره وري صدمه مي زنند. در ادامه قصد داريم به برخي

فناوري و تكنولوژي اگرچه در بسياري از موارد به فروش بهتر و بيشتر كمك مي كنند اما گاهي نقائص و مشكلاتي دارند كه به بهره وري صدمه مي زنند. در ادامه قصد داريم به برخي از مشكلات تكنولوژي اشاره كنيم و راه هايي را براي فرار از دست اندازهاي فناوري به صاحبان كسب و كار پيشنهاد دهيم.

 

اغلب فروشنده ها این روزها با چندین تب باز روی مرورگر خود باید مدام میان ایمیل، تقویم، لینکدین، سیلزفورس، تلفن هوشمند و میلیونها ابزار فروش دیگری که برای «کمک» به آنها ساخته شده در رفت و آمد باشند. اگر نگاهی به آمار بیاندازید نیز خواهید دید اوضاع خرابتر از اینهاست: ۷۱ درصد از نمایندگان فروش بخش اعظم زمان خود را به وارد کردن داده اختصاص می دهند و تنها ۳۳ درصد از زمان یک عضو تیم فروش به خود عمل فروش اختصاص می یابد!
رهبران بخش فروش شرکت ها این روزها از خستگی ناشی از «ابزار های فروش» نیز گله می کنند و می گویند با وجود اینهمه ابزار برای کمک به فروش و این حجم مخارج مربوطه، بازگشت اندکی مشاهده می شود. در برخی موارد نیز اساساً تفاوتی به وجود نمی آید.


کارهایی که باید به صورت خودکار انجام شوند
 

چيزي که بيش از همه زحمات تیم فروش سازمان شما را به هدر می دهد، ساده است: این مورد کارهایی را شامل می شود که تیم فروش شما انجام می دهند؛ کارهایی که احتمالاً از انجامشان لذت می برند چون به توان ذهنی کمی نیاز دارند اما به خاطر تکراری بودن انجامشان لذت بخش است و با پایان یافتن به فرد احساس به انجام رساندن کاری را می دهد.
جستجو و پیدا کردن دستی آدرس ایمیل یا فهرست کسانی که باید آنها را به فهرست دیگری اضافه کرد، نمونه هایی از کارهایی هستند که باید به صورت ماشینی انجام شوند. بررسی دستی داده های مشتریان راغب، ارتباطات یا فرصت هایی که می توان به راحتی آنها را کدنویسی یا با هزینه ای اندک برونسپاری کرد، بخشي از اين مشكلات به حساب مي آيند.
براي رهايي از اين مشكل، کارهایی را پیدا کنید که به اعضای حقوق بالای تیم فروش خود محول می کنید، آنها نیز از انجامشان احساس رضایت می کنند اما بازگشت چندان قابل توجهی برای شما یا خود آنها به همراه ندارند. سپس مواردی را که یافت کرده اید، برونسپاری کنید. همچنين پگاه سيستم نيز نرم افزارهايي را طراحي و وارد بازار كرده كه ميتواند به شما براي حل و فصل مشكلاتي كه وقت گير هستند، كمك كند.
منبع: inc
 

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱