عدم نوآوری در اپل و واکنش کاربران در فضای مجازی

اپل در مراسم Far Out از گوشی‌‌های سری آیفون ۱۴ در چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس رونمایی کرد و همان‌طورکه انتظار می‌رفت، مدل پرو و پرو مکس در مقایسه با قبل پیشرفت‌های

اپل در مراسم Far Out از گوشی‌‌های سری آیفون ۱۴ در چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس رونمایی کرد و همان‌طورکه انتظار می‌رفت، مدل پرو و پرو مکس در مقایسه با قبل پیشرفت‌های محسوس و خوبی داشته‌اند اما مدل‌های استاندارد و پلاس تغییرات بسیار کمی نسبت‌ به نسل قبل تجربه کرده‌اند.
آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس همچنان از پردازنده‌ی( A15 با تغییری جزئی در واحد گرافیکی) استفاده می‌کنند، و بریدگی نمایشگر و در پنل پشتی مجهز به دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی هستند. مدل پلاس هم به لطف ابعاد بزرگی که دارد و اینکه اصلا با هیچ گوشی از نسل قبل نمی‌توان مقایسه کرد، اما این دو گوشی عملا همان آیفون ۱۳ هستند با نامی متفاوت ارایه شده اند.
به‌دنبال رونمایی از آیفون ۱۴، با واکنش کاربران در شبکه های اجتماعی مواجه شده اند. حتی دختر استیو جابز نیز به این طراحی با انتشار پستی در اینستاگرام خود به طراحی تکراری آیفون 14 واکنش نشان داده است.

استوری وایرال اینستاگرامی دختر استیو جابز،با متن : «وقتی بعد از مراسم اپل از آیفون ۱۳ به ۱۴ سوییچ می‌کنم».
پیر مردی را نشان می‌دهد که به عنوان هدیه، یک پیراهن جدید گرفته اما این پیراهن دقیقا همانی است که خودش به تن دارد و صرفا فقط نو است.
اپل می‌گوید واحد پردازش گرافیکی را در تراشه‌ی A15 آیفون ۱۴ ارتقا داده است، اما این مدل سایر زمینه‌ها قدرت پردازشی مشابه نسل قبل دارد. درحالی‌که آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از حفره‌ی موسوم به Dynamic Island در بالای نمایشگر استفاده می‌کنند، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس همچنان به بریدگی عریض مجهزند.
این شبهه و بحث نیز مطرح است که اپل می خواهد کاربران بیشتر مدلهای پرو را خریداری کنند و به همین دلیل نوآوری در مدل استاندارد را برای ایجاد فاصله بین این دو مدل به حداقل رسانده است.و از طرفی به دلیل نداشتن قیمت بالای رقابتی نسبت به مدلهای قبل می خواهد کاربران را به خرید مدل های پرو ترغیب کند.
با این حال هر سال گوشی‌های مدل استاندارد اپل فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کنند. حال باید دید آیا آیفون ۱۴ می‌تواند جانشین خوبی برای آیفون ۱۳، ۱۲، ۱۱ و XR باشد و به پرفروش‌ترین گوشی جهان تبدیل شود یا خیر!

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱