داستان موفقیت ویلیام دورانت

رایج ترین روشی که مردم برای نادیده گرفتن قدرت خود به کار می برند این است که فکر می کنند قادر به انجام دادن هیچ کاری نيست. اما زندگی ویلیام دورانت، یکی از پیشگامان برجسته

رایج ترین روشی که مردم برای نادیده گرفتن قدرت خود به کار می برند این است که فکر می کنند قادر به انجام دادن هیچ کاری نيست. اما زندگی ویلیام دورانت، یکی از پیشگامان برجسته صنعت خودرو در ایالات متحده آمریکا، این گونه پیش نمی رود. او کسی است که سیستم مرکزی چند برندی خودرو ها را در شرکت ها ایجاد کرد. او کسی است که به عنوان موسس جنرال موتورز شناخته می شود و بسیار محبوبیت دارد. در ادامه با شركت پگاه سيستم همراه باشيد.

دوران کودکی

ویلیام در یک خانواده ثروتمند در بوستون متولد شده و دارای چندین شرکت از جمله جنرال موتورز، که با همکاری فردریک ال اسمیت تاسیس شده و همچنین شورلت که با لویس شورلت همکاری داشته است، می باشد. او به درس و مطالعه علاقه ای نداشت و از دبیرستان اخراج شد و در فروشگاه الوار پدر بزرگش مشغول به کار شد.

تا سال 1885، ویلیام با جوزیا دورت شریک شد تا شرکت کلد واتر رود کارت را تاسیس کنند. او به عنوان فروشنده سیگار در میشیگان مشغول به کار شد و بعدها شروع به فروش درشکه کرد.

حرفه

در سال 1886، او شرکت فلینت رود کارت را تاسیس کرد و با 2 هزار دلار شروع به کار کرد و آن را به یک کسب و کار 2 میلیون دلاری تبدیل كرد که بسیار قابل توجه است. تا سال 1890، این شرکت تبدیل به شرکت شماره یک در لیست شرکت های وسایل نقلیه اسب کش شد. دورانت همیشه نسبت به خودروها مشکوک بود چرا که آن ها را خطرناک و پر سر و صدا می دانست. در آغاز قرن نوزدهم، دولت امنیت درشکه های بدون اسب گازی را کنترل کرد. بعد از شناخت پتانسیل و فرصت ها در این تجارت، دورانت تصمیم به خرید بیوک، یک شرکت خودرو محلی گرفت و در عرض یک ماه شرکت olds را نیز خریداری کرد.

به علاوه ویلیام به شرکت آلبرت چمپیون با نام ایگنیشن چمپیون در مدت بحران مالی آن شرکت کمک کرد. این باعث شد که شرکت بسیار گسترده شود. ویلیام به تدریج به خودروها علاقمند شد و در سال 1904 به سمت مدیریت کل بیوک نزدیک شد. او این پیشنهاد را پذیرفت و موفقیت مشابهی را نیز با بیوک به دست آورد. پیش از مدیریت ویلیام، بیوک فقط 37 خودرو ساخته بود. اما ویلیام با مهارت های فروش استثنائی خود، 1108 خودرو را در یک شو اتومبیل در نیویورک سفارش گرفت. ویلیام یک قرارداد حدودا 15 ساله با ساموئل مکلاگلین برای ساخت خودرو امضا کرد. پس از چند سال به پیشنهاد مکلاگلین به دیترویت بازگشت تا کار در شرکت مرکزی جنرال موتورز را آغاز کند. در سال 1908 ویلیام شرکت مرکزی جنرال موتورز را تاسیس کرد و مکلاگلین با سهام 500000 دلاری خود یکی از بزرگ ترین سهام داران جنرال موتورز شد. پس از ترک جنرال موتورز، ویلیام شرکت شورلت موتور را تاسیس کرد که در سال 1915 شروع به کار کرد.

ویلیام چندین وسیله نقلیه مقرون به صرفه به خط تولید خود، اضافه کرد و این کار طی چندین سال باعث سودآوری برای شرکت شد. سال 1920 بیش ترین موفقیت برای ویلیام به دست آمد زیرا او بازیگر اصلی وال استریت شد. هرچند این تلاش هزینه زیادی داشت و نهایتا در سال 1936 ورشکسته شد. این زمان برای ویلیام و خانواده اش دوران سختی بود که زندگی خود را در یک پانسون به همراه خانواده اش گذراند. ویلیام درسال 1942 از یک سکته مغزی رنج می برد و همین موضوع او را بی اعتبار می ساخت. در سال 1947، ویلیام در نیویورک درگذشت اما همچنان از او به عنوان افسانه اتومبیل یاد می شود، یک نابغه استثنائی که سختی ها را به موفقیت تبدیل کرد.

 

منبع: ضمیمه

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱