داستان موفقیت استیون بالمر

بدون شک یکی از برجسته ترین نام ها در عرصه کامپیوتر و نرم افزار در سه دهه اخیر مایکروسافت بوده است. این شرکت که مالک آن ثروتمندی بی همتا در جهان است، مسئولیت زندگی بیش

بدون شک یکی از برجسته ترین نام ها در عرصه کامپیوتر و نرم افزار در سه دهه اخیر مایکروسافت بوده است. این شرکت که مالک آن ثروتمندی بی همتا در جهان است، مسئولیت زندگی بیش از سه میلیارد نفر از مردم جهان را بر عهده دارد. استیو بالمر که اهل فارمینگتون هیلز ایالت میشیگان می باشد یکی از مهره های اصلی در ظهور شرکت مایکروسافت بوده که تکنولوِی های کامپیوتری امروز را رهبری می کند. در ادامه با شركت پگاه سيستم همراه باشيد.

دوران کودکی

استیو بالمر در دیترویت میشیگان از فردریک و بیاتریس بالمر زاده شد. او دوران کودکی نسبتا راحت و بی زحمتی داشت اما مانعی برای خواسته های استیو برای بهترین بودن در تجارت نشد.

آغاز

بیل گیتس که به تازگی مایکروسافت را راه اندازی کرده بود، جذب همین اراده پولادین و قدرت بالای تصمیم گیری استیو شد. بالمر به عنوان سی امین کارمند و به عنوان مدیر در مایکروسافت استخدام شد. دستاورد بزرگ او تسلط و تحکیمی بود که مایکروسافت تا دو دهه بعد از آن بهره می برد. بالمر با پیشرفت در روند دستاوردهای بیست ساله اش در مایکروسافت، مسئولیت رشد و توسعه شاخه های اصلی از جمله توسعه سیستم های عملیاتی، فروش و پشتیبانی و همچنین عملیات های اجرایی مایکروسافت را عهده دار بود. استیو بالمر یکی از مسئولان کلیدی برنامه .NET Framwork که یکی از مهمترین کد های تولید نرم افزار محسوب مي شود، است و حتی امروز نیز از این برنامه بهره می بریم.

شغل و حرفه

پس از اینکه بالمر مدیر عامل مایکروسافت شد، بدنه مالی شرکت را نیز همانند تمام پروسه های روزمره دیگر در دست گرفت و تبدیل به یکی از قدرتمندترین مردان جهان شد. بالمر مسئولیت تغییر هدف مایکروسافت از کامپیوترهای نسل اول به سیستم ذخیره سازی Cloud Computing است که این سیستم یکی از مهم ترین سیستم های ذخیره سازی مجازی محسوب مي شود. او همچنین درآمد سالیانه مایکروسافت را از 25 میلیارد دلار به 70 میلیارد دلار در سال افزایش داد؛ چراکه دوست داشت واقع گرا باشد.

بالمر نه تنها بخاطر سهمش در جدال و مباحثه مهم می باشد، بلکه یکی از الهام بخش ترین و پرجاذبه ترین مردان تاریخ تجارت است. علی رغم اینکه او پیش زمینه مالی قدرتمندی داشت باز هم به ابزار قدرتش پایبند ماند و میراثی ساخت که سال ها باقی خواهد ماند. مورد جالب این است که بالمر در زمان ترقی مایکروسافت در دهه های 80 و 90 میلادی مسئولیتی مهم را بر عهده داشت و شرکت مایکروسافت را که ثروتمند ترین شرکت دنیاست گسترش فراوانی داد.

بالمر در سال 2013 بازنشسه شد و با وجود سوء تفاهم هایی با بیل گیتس او باز هم می تواند به گذشته کاری درخشانش نگاهی بیاندازد و حرفهایی که می خواهد را بگوید. رفتار او به عنوان مشوق و مربی بسیاری از کارمندانش را تحت تاثیر قرار داده است؛ کارمندانی که می گویند جایگاه فعلیشان را در مدیریت مدیون استیو بالمر هستند.

 

منبع: ضمیمه

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱