جنبه هاي مختلف رونالد ریگان

رونالد ریگان سیاست مدار، مفسر و بازیگری آمریکایی بود. او از سال 1981 تا 1989 به عنوان چهلمین رئیس جمهور آمریکا روی کار بود. ریگان با غلبه بر رغیب خود جیمی کارتر در سال 1980

رونالد ریگان سیاست مدار، مفسر و بازیگری آمریکایی بود. او از سال 1981 تا 1989 به عنوان چهلمین رئیس جمهور آمریکا روی کار بود. ریگان با غلبه بر رغیب خود جیمی کارتر در سال 1980 به عنوان مسن ترین رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد. در ادامه با شركت پگاه سيستم همراه باشيد.

او فعالیت کاری خودش را به عنوان گزارش گر ورزشی از رادیوهای محلی آغاز کرد و بعدها بازیگری را نیز تجربه کرد و در نهایت به سیاست مداری فعال تبدیل شد. او همچنین دو بار به ریاست انجمن بازیگران برگزیده شد. ریگان در سال 1994 دچار بیماری آلزایمر شد و ده سال بعد در سن 93 سالگی درگذشت.

روزهای جوانی

رونالد ویلسون ریگان در ششم فوریه 1911 در ایلینویز به دنیا آمد. از دوران نوجوانی به ریگان لقب داچ (بچه هلندی) دادند. او همزمان با ورودش به دبیرستان دیکسون به بازیگری، ورزش و قصه گویی علاقمند شد. او به عنوان نجات غریق در پارک لوول کار می کرد.

بعدها به عنوان رهبر تیم تشویق کنندگان مشغول به فعالیت شد و همچنین در رشته های اقتصاد و جامعه شناسی تحصیل کرد. او در سیاست، ورزش و تئاتر در دانشکاه سرآمد بود. ریگان همچنین عضو تیم فوتبال و کاپیتان تیم شنا بود. او به عنوان مسئول تشکل دانش آموزی نیز انتخاب شد.

حرفه و کار

ریگان در چندین ایستگاه رادیویی به عنوان مجری کار می کرد. او در دس موینس به عنوان مجری برنامه شیکاگو کابز فعالیت داشت. ریگان اولین قرارداد کاری اش را در سال 1937 با برادران وارنر به امضاء رساند. او اولین نقش اصلی خود را در فیلم Love Is on the Air در سال 1939 بازی کرد و بعدها در فیلمKnute Rockne All American در نقشGeorge The Gipper Gipp بازی کرد و به همین دلیل لقب Gipper را به او دادند.

ریگان در سال 1942 نقش کسی که دو عضو بدنش را از دست داده بود در فیلم Kings Row بازی کرد که از نظر منتقدان سینما یکی از بهترین فیلم ها شناخته شد. اما از آنجایی که ریگان دو ماه بعد از اکران این فیلم به خدمت وظیفه در ارتش آمریکا در سانفرانسیسکو فرا خوانده شد نتوانست از موفقیتش لذت لازم را ببرد. در دوران پس از جنگ او نتوانست جایگاه پیشینش را به عنوان ستاره سینما به دست آورد، با این حال در چند فیلم از جمله صدای لاک پشت، جان ماری را دوست دارد و قلب هراسان ایفای نقش کرد. او در سال 1942 به خدمت وظیفه فرا خوانده شد ولی به دلیل ضعف بینایی اش فعالیت های محدودی به او محول شد. ریگان در بندر امبرکشن در فورت منسون سانفرانسیسکو به عنوان افسر رابط بکار گرفته شد و پس از آن در سال 1942 درخواست او برای انتقال از سواره نظام مورد تایید قرار گرفت و به بخش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش منتقل شد.

ریگان پس از دو سال برای خدمت موقت به نیویورک رفت اما تا پایان جنگ جهانی دوم در آنجا ماندگار شد. او در سال 1941 به عنوان رئیس انجمن بازیگران انتخاب شده بود و پس از جنگ نیز به عنوان سومین نایب رئیس برگزیده شد. سرانجام ریگان فعالیت سیاسی اش را به عنوان یک لیبرال دموکرات شروع کرد و از سال 1967 تا 1975 فرماندار کالیفرنیا بود.

درجات بالاتر

سیاست های ریگان کاهش نرخ تورم از 5/12 ٪ به 4/4 ٪ و همچنین رشد تولید ناخالص داخلی به میزان 91/7 ٪ را موجب شد. او در سال 1941 با رای ارائه دهنده ها به عنوان پنجمین ستاره محبوب آنها برگزیده شد. ریگان در سال 1937 به درجه ستوان دوم لشکر افسران پشتیبان در سواره نظام نائل آمد و پس از آن به درجه ستوان دوم ارتقاء یافت و به واحد موقت نمایش ارتش به نام «این ارتش است» فرستاده شد و سرانجام در سال 1943 قبل از پایان خدمت وظیفه به درجه کاپیتان ارتقاء یافت.

رونالد ریگان در سال 1941 به هیئت مدیره انجمن بازیگران ورود پیدا کرد. او در 1945 از رهبری جنبش ضد هسته ای در هالیوود کناره گرفت و بعدها از موضوع سلاح های هسته ای به عنوان نقطه ی قوت خود در ریاست جمهوری اش بهره برد. ریگان در سال 1967 با به چالش کشیدن رئیس جمهور جرالد فورد، جایگاه خود را به عنوان یک کاندیدای محافظه کار تثبیت کرد و در سال 1980 در انتخابات ریاست جمهوری موفق به کسب 7/50 ٪ از آراء عموم شد. او در دوره اول ریاست جمهوری اش از سال 1981 تا 1985 اصلاحیه ی قانون دعا در مدارس را ارائه داد و در دوره دوم از سال 1985 تا 1989 با خلق فضا پیمای شاتل چلنجر لحظه ای اساسی را به ثبت رساند.

زندگی شخصی

ریگان و جین ویمن در سال 1938 با هم آشنا شدند و دو سال بعد ازدواج کردند. دو فرزند به دنیا آوردند و یک فرزند دیگر هم به سرپرستی پذیرفتند اما ویمن در سال 1948 درخواست طلاق داد و یک سال بعد از ریگان جدا شد. برخی بر این باورند که ریگان و همسرش احتمالا در سال 1940 لیستی از اسامی هنرپیشه های حامی و طرفدار حزب کمونیست را به اف بی آی داده بودند.

مرگ

رونالد ریگان دچار بیماری آلزایمر شد که در ابتدا با فراموشی های مقطعی مانند از یاد بردن نام ها همراه بود. این بیماری به تدریج ظرفیت مغزی او را تخریب کرد. او در سال 2001 یک بار به زمین خورد و دچار شکستگی استخوان لگن شد. سرانجام رونالد ویلسون ریگان در سال 2004 بر اثر ذات الریه ناشی از آلزلیمر درگذشت.

دستاوردها

ریگان نشان طلای عضویت مادام العمر در انجمن بازیگران را دریافت کرد و به عنوان سخنگوی انجمن ملی سخنوران در خانه ی شهرت ( Hall of Fame) منصوب شد. او همچنین جایزه ی سیلوانس تایر آکادمی ارتش ایالات متحده را گرفت. ریگان در سال 1989 موفق به دریافت نشان افتخاری صلیب شوالیه شد و نیز در سال 1998 فرودگاه ملی واشنگتون به افتخار او نامش را به فرودگاه ملی رونالد ریگان واشنگتون تغییر داد. در سال 2002 نیز نانسی ریگان به نیابت از رونالد نشان طلای کنگره را دریافت کرد.

 

منبع: ضمیمه

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱