تولید اولین تراشه 3 نانومتری AMD توسط سامسونگ

به گزارش دیجی‌تایمز، منابع نزدیک به بازار تکنولوژی براین باورند AMD به دلیل رابطه نزدیک اپل و TSMC تصمیم دارد تولید تراشه 3 نانومتری خود را به شرکت سامسونگ بدهد. AMD یک شرکت تراشه‌ساز در

به گزارش دیجی‌تایمز، منابع نزدیک به بازار تکنولوژی براین باورند AMD به دلیل رابطه نزدیک اپل و TSMC تصمیم دارد تولید تراشه 3 نانومتری خود را به شرکت سامسونگ بدهد.
AMD یک شرکت تراشه‌ساز در آمریکاست و احتمالاً برای ساخت اولین تراشه‌ ۳ نانومتری خود به جای شرکت تولید نیمه‌هادی تایوان TSMC از سامسونگ بخواهد این تراشه را بسازد.
ضمن اینکه به نظر می‌رسد کوالکام نیز قصد دارد تولید تراشه‌های ۳ نانومتری خود را به سامسونگ واگذار کند.
درحال‌حاضر گفته می‌شود که TSMC به دلیل ارتباط نزدیک با اپل، ترجیح می‌دهد تراشه‌هایی که با استفاده از جدیدترین فناوری‌ دنیا ساخته می‌شود را ابتدا در دسترس شرکت اپل قرار دهد. به این ترتیب سازنده آیفون می‌تواند دستگاه‌هایی با جدیدترین پردازنده‌ها را روانه بازار تلفن همراه کند.
برنامه اعلام شده از سوی TSMC کمی عقب‌ است و قصد دارد تولید این تراشه‌ها را در نیمه دوم موکول کند و دستگاه‌هایی که از آن استفاده می‌کنند نیز در سال ۲۰۲۳ روانه بازار خواهند شد.
انتظار می‌رود سامسونگ عرضه دستگاه‌های خود با تراشه‌های ۳ نانومتری را از نیمه اول سال آینده آغاز کند. با این وجود، AMDو کوالکام می‌توانند خیل زودتر به تراشه‌های ۳ نانومتری دست پیدا کنند.

از شما دعوت می‌کنیم مقالات پایگاه دانش شرکت «پگاه‌سیستم» را مطالعه فرمایید.

 

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱