تازه‌ترين اپليكيشن دنيا براي مشتريان ريز و درشت بانك‌ها

الکساندر راوزر كه بیش از ۱۵ سال تجربه در صنعت رسانه‌های دیجیتالی با سابقه فنی و نوآوری دارد و در آلمان مهندسی رسانه خوانده و همزمان در دو رشته رسانه آفلاین و رسانه آنلاین تحصیل

الکساندر راوزر كه بیش از ۱۵ سال تجربه در صنعت رسانه‌های دیجیتالی با سابقه فنی و نوآوری دارد و در آلمان مهندسی رسانه خوانده و همزمان در دو رشته رسانه آفلاین و رسانه آنلاین تحصیل کرده است، پس از 5 سال كار مداوم، توانست یک آژانس تمام دیجیتالی به نام «پروتوتایپ» در دبي داشته باشد و با توجه به تخصص و دانشی که راوزر در این صنعت داشت، توانست این آژانس را در صدر آژانس‌های تعاملی متخصص درزمینه راه‌کارهای دیجیتالی برای وب، موبایل و رسانه‌های اجتماعی قرار دهد.

 

راوزر در خصوص پلت‌فرم بانکداری اجتماعی CBDمي‌گويد: ما اپلیکیشنی را تولید کردیم که با کمک این اپلیکیشن کاربران می‌توانند به‌جای وارد شدن به سایت بانک، از طریق فیس‌بوک حساب خود را چک کنند، قبوض و صورت‌حساب‌هایشان را پرداخت کنند و یا حتی انتقال وجه انجام دهند. این پروژه ما را در صدر فناوری‌های نوآورانه در خاورمیانه قرارداد و این امکان را برای ما ایجاد کرد تا محتوای شخصی و تجربه کاربری کاربران بانک تجاری دبی را بهبود بخشیم. این اپلیکیشن، چهارمین اپلیکیشنی بود که در دنیا برای انجام چنین کارهایی با استفاده از بستر فیس‌بوک طراحی شده بود و البته اولین اپلیکیشن در منطقه.
او همچنين مي‌گويد: ما اخیراً مفهومی را خلق کرده‌ایم که بانکداری آنلاین را به ساعت هوشمند کاربر وصل کنیم و به‌وسیله آن مشتری می‌تواند تراکنش‌های بانکی خود را از طریق ساعت‌های هوشمند اپل انجام دهد. این، اپلیکیشنِ بانکداریِ ساعتیِ ما است که هدفش اتصال بانکداری خرد به ابزارهای پوشیدنی است.
در حال حاضر اپل، ساعت‌های خود را به بازار عرضه کرده است. فروش ساعت‌های اپل و دیگر ساعت‌های هوشمندی که روی بستر اندروید طراحی شده‌اند، باعث شد ما درباره تجربه بانکداری روی وسایل پوشیدنی تجدیدنظر کنیم. اپلیکیشن ساعت-بانک (Bank Watch App) یک اپلیکیشن همراه است که به کاربر این امکان را می‌دهد با کمک ساعت هوشمند خود به تراکنش‌های بانکی‌اش دسترسی سریع و آسانی داشته باشد و حتی نگاهی بیندازد به برنامه‌های مدیریت مالی شخصی خودش. همچنین این اپلیکیشن شیوه جدیدی را برای انجام تراکنش‌های بانکی ارائه کرده است و با دیگر اپلیکیشن‌های بانکداری آنلاین همخوانی دارد.

موبایل‌ها عرصه تبلیغات آینده


متخصصان صنعت پیش‌بینی می‌کنند همه شرکت‌ها در سال ۲۰۱۵ به دنبال افزایش سرمایه‌گذاری در بخش بازاریابی دیجیتال هستند. در حقیقت گزارش‌ها حاکی از آن است که بازاریابی دیجیتال در رده اول اولویت‌های کاری مدیران عامل قرار دارد. آمارهاي ديگري هم هست كه مي‌گويد مرز باریک میان بازاریابی دیجیتال و سنتی به‌طور مبهمی ادامه خواهد یافت. علاوه بر آن، گفته می‌شود آینده بازاریابی روی موبایل است. اما سوال اينجاست كه استفاده از موبایل و نرم افزارهاي گوناگوني كه هر روز به بازار مي‌آيد، تا كجا پيش خواهد رفت؟ و تا كجا فراگير خواهد شد؟
بنا به گزارش اخیر نیلسِن؛ غالب مردم از تلفن‌های همراه خود به‌عنوان صفحه‌ای برای جستجو در اینترنت استفاده کرده و بیشتر وقت خود را با آن سپری می‌کنند؛ که البته غیرقابل‌انتظار نبوده است. استفاده از رسانه‌ها، کار و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از طریق دستگاه تلفن همراه صورت می‌پذیرد. به همین دلیل نیاز به تمرکز بر بازاریابی موبایلی احساس می‌شود، گرچه این به معنای نادیده گرفتن روش‌های سنتی بازاریابی الکترونیکی نیست؛ بلکه به معنای ایجاد تجاربی در صفحات نمایش چندگانه‌ای است که به‌صورت یکپارچه امکان انتقال از یک کانال به کانال دیگر را به‌صورت هرچه راحت‌تر فراهم می‌کند.
اما کدام کسب و کار ها بیشتر از بقيه از داشتن اپلیکیشن موبایلی مخصوص به خود سود می‌برند؟
بايد گفت اگر کسب‌وکاری تنظیمات خدمات آنلاین دارد و یا قصد ایجاد آن را دارد، اپلیکیشن‌های موبایلی می‌توانند تجربه‌های بهتری را ایجاد کند. اپ ‌های موبایلی ‌به کاربران امکان دسترسی به خدمات را در هر مکانی ایجاد می‌کنند؛ و با قرار گرفتن در app storeها می‌تواند به شرکت‌ها در راستای ترویج پیشنهاد‌های دیجیتالی کمک کند. همچنین اپ‌ ها با اولین بار نصب می‌توانند به‌عنوان یک تبلیغ چسبناک روی دستگاه باقی بمانند.
شرکت‌هایی که خدمات آنلاین دارند با ایجاد یک تجربه کاربری منحصربه‌فرد روی گوشی‌های هوشمند کاربران در معرض توجه عموم و یا نیروی کار خود قرار می‌گیرند و سود خواهند برد. این‌گونه خدمات آنلاین شامل داده‌های عمومی، تجارت الکترونیکی، پروفایل کاربران،CRM و موتورهای رزرو است.
این روزها همه‌چیز درباره موبایل است، در این زمینه هم تمرکز بر ارائه محصولات موبایلی با توجه به تجربه کاربری و توان اجرایی بیش از هر چیز دیگری است. هرچند مانند چیزهای دیگر این مسئله به شرایط فردی بستگی دارد اما شرکت ‌ها باید جایی باشند که کاربران هستند و اگر موبایل جایی است که کاربران وقت زیادی را آنجا می‌گذرانند، شرکت ‌ها هم باید آن‌جا باشند. آنچه اهميت دارد، این است که مفاهیم لزوماً تغییر نمی‌کنند و تنها شکل موبایلی به خود می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال اکنون وب‌سایت‌ها نسبت به موبایل پاسخگو بوده و روی آن‌ها نیز کار می‌کنند؛ شرکت‌ها روی توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی بیش از توسعه اپ‌های دسکتاپ تمرکز کرده‌اند و… .
منبع: ماهنامه بانکداری الکترونیکی عصر ارتباط؛ شماره ۱۷ و ۱۸
 

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱