بزرگترها درباره شبکه های اجتماعی چه مي گويند؟

  در رابطه با شبکه های اجتماعی، شاید مادربزرگ شما از زمانی که یک اکانت فیس بوک برایش درست کردید، هنوز به آن وارد نشده باشد یا مثلاً پدربزرگ شما شبکه توئیتر را به دلیل

 

در رابطه با شبکه های اجتماعی، شاید مادربزرگ شما از زمانی که یک اکانت فیس بوک برایش درست کردید، هنوز به آن وارد نشده باشد یا مثلاً پدربزرگ شما شبکه توئیتر را به دلیل لوگو آن با مجموعه ای از طرفداران محیط زیست اشتباه بگیرید، اما باید ببینیم واقعاً آن ها در این رابطه چه چیزهایی را می توانند به ما آموزش دهند؟ اگر نظر من را می خواهید باید بگویم نکات بسیاری زیادی برای یاددادن دارند.

همه ما به خوبی می دانیم که شبکه های اجتماعی با هدف بازاریابی به معنای فعالیت اجتماعی داشتن است، اما اغلب پس از ورود به این شبکه ها به دلیل عجله برای چک کردن خوراک خبری خودمان، هدف اصلی از ورود به این شبکه های را – هدف اصلی ارتباط داشتن با دیگران – فراموش می کنیم. ما همواره به تعامل با دیگران نیاز داریم، برای روح و ذهن و کسب وکار خودمان، و مشکل اصلی این است که اغلب در این فعالیت ها اجتماعی و آنلاین خودمان باادب بودن، مهربانی و رئوفت را هم فراموش می کنیم.

این دقیقاً همان نقطه ای است که باید پدربزرگ و مادربزرگ ها را به یاد آورده و از آن ها بیاموزیم . . .

زمانی که ارزش باادب بودن را گوشزد می کردند به خاطر دارید؟ به خاطر دارید که چگونه با همسایگان و دوستان خود ارتباط برقرار می کردند؟ با کسبه محل، با پیشوای محل و یا حتی باکسانی که به واسطه کسب و کار خودشان با آن ها در ارتباط بودند! آنها مثلاً هیچ وقت نمی گفتند: «هِی، نگاه کن من رو . . . ببین چه موهایی دارم، حال کردی؟» مطمئناً هیچ توقع خاصی از یک همسایه یا همشهری که تازه با هم آشنا شده بودند هم نداشتند. بلکه تنها ارتباطاتی دوسویه را بر اساس اعتماد و علایق دوطرفه شکل می دادند.

پس اجازه دهید برخی از این درس ها را به تفصیل باهم مرور کنیم و شکل امروزی آن ها در شبکه های اجتماعی را پیدا کنیم:

1- یک تأثیر اولیه به  جا و مناسب از خودمان ایجاد کنیم

مردم زمانی که شمارا در فضای آنلاین می بینند، اولین نکته ای که به آن توجه می کنند چیست؟ نمایه یا همان پروفایل شما زمان کوتاهی را به بازبینی تمام تصاویر و اطلاعات خودتان در تمام شبکه های اجتماعی اختصاص دهید. شاید برخی از آن ها را از زمان ایجاد شدن تا حالا بازدید و بررسی نکرده باشید. تصویر خود را آپدیت کنید و اطلاعات جدید در مورد خودتان و کسب وکار خودتان به آن اضافه کنید. آیا این پروفایل فعلی نمایی از یک فرد حرفه ای دارد؟ آیا نشان دهنده برند شماست؟

2- دست دادن و لبخند زدن

زمانی که با افراد در محیط شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می کنید، یک مقدمه – دست دادن و لبخند زدن به صورت مجازی – خیلی از کارهای شمارا می تواند پیش ببرد. مثلاً از دنبال کنندگان جدید خودتان برای دنبال کردن خودتان تشکر کنید. این کار شاید اولین قدم برای خارج شدن از وضعیت یک حساب کاربری ناشناخته باشد. با این کار رفته رفته یخ ها بازشده و دیدن شناختن تصویر و دیگر اطلاعات در هر دو طرف شروع می شود. دنبال کنندگان شما ازاین پس به دلیل داشتن یک احساس شخصی مطالب و به روزرسانی های شمارا دنبال می کنند، چراکه فقط و فقط شما زمانی را صرف کرده و خودتان را به آن ها معرفی کردید. به نظرتان خیلی وقت گیر است؟ روزی 15 دقیقه به این موضوع اختصاص دهید و نتیجه آن را پس از مدتی کوتاه ببینید.

3- بیش از حرف زدن گوش دهیم

چند بار در طی روز اقدام به ارسال محتوا در این شبکه ها می کنید، در مقابل چقدر زمان برای مطالعه محتوای منتشرشده توسط دیگران می کنید یا با آن ها تعامل برقرار می کنید؟ اگر محتوای زیادی را منتشر می کنید، اما در مقابل چنین رفتاری با دیگر اعضای این شبکه ها ندارید و تعاملی با آن ها برقرار نمی کنید، به نظر می رسد بهتر باشد رویکرد خود را مورد بازبینی قرار دهید. راه درست و صحیح ایجاد ارتباط در شبکه های اجتماعی، همانند زندگی عادی خودمان، گوش دادن (یا نگاه کردن و خواندن) و برقراری تعامل و ارتباط است. اجازه دهید آن هایی هم که شمارا دنبال می کنند، احساس شنیده شدن و دیده شدن را داشته باشند. اگر زمانی برای عکس العمل نشان دادن به محتوای دیگران اختصاص دهید، خودتان هم بیشتر دیده می شوید. برای دوست پیدا کردن باید دوست باشید.

4- کلام ما نشان دهنده شخصیت ماست

پیش از آنکه گزینه «انتشار» یا «اشتراک گذاری» محتوا را کلیک کنید، چند ثانیه در مورد چیزی که در دنیا در حال پخش کردن آن هستید، فکر کنید. فکر کنید که آیا حقیقت دارد؟ مفید است؟ الهام بخش است؟ ضرورت دارد؟ و آیا موجب مهر و محبت می شود؟ با صداقت و راستی محتوای خودتان را منتشر کنید و خودتان را به عنوان منبعی از کمک و همیاری به دیگران بشناسانید. این راه و روش تأثیر بسیار بیشتری در شکل دادن به برندی مثبت از شما در فضای آنلاین به عنوان یک تأثیرگذار یا رهبر فکری بر جای می گذارد.

 

منبع: آي بازاريابي

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱