بازی موبایل و جلوگیری از آلزایمر در سالمندان

محققان کشورمان توسط یک تیم استارت آپ موفق به طراحی بازی موبایل خاص جهت جلوگیری از آلزایمر برای سالمندان شدند. دکتر الماسی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: انجام تمرینات شناختی و بازی‌کردن

محققان کشورمان توسط یک تیم استارت آپ موفق به طراحی بازی موبایل خاص جهت جلوگیری از آلزایمر برای سالمندان شدند.

دکتر الماسی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: انجام تمرینات شناختی و بازی‌کردن برای سلامت مغز و پیشگیری از آلزایمر موثر است.

وی افزود: مداخلات شناختی می‌تواند مانع از تضعیف عملکرد شناختی و افزایش توانایی‌های شناختی در سالمندان شود. از این رو این بازی را در این تیم استارت آپی طراحی کردیم که مانع آلزایمر در دوران سالمندی می‌شود.

فرح بکی‌زاده از اعضای تیم استارت آپ درمورد ویژگی‌های این بازی شناختی اضافه کرد: این بازی موبایلی، یک بازی حافظه است که در۴۰ مرحله با الگوبرداری از نرم‌افزارهای معتبر کلینیکال شناختی طراحی شده است.

مجموعه‌ای‌ است از تمرینات شناختی برای گروه سنی بالای 50 سال که در بستر یک سناریو بومی و تولید شده‌است.

آلزایمر قابل پیشگیری است

آلزایمر یک فراموشی ساده روزانه نیست، بلکه این بیماری یادگیری و مهارت‌های روزانه زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بیماری آلزایمر یک بیماری عصبی است که کارکردهای شناختی فرد را تخریب و در مراحل پیشرفته سبب معلولیت می‌شود.

افراد به‌طورطبیعی در این دوران به دلیل کاهش میزان یادگیری و آموزش، با کاهش توانایی در کارکردهای شناختی خود مواجه می‌شوند. که این افت عملکرد با انجام مرتب تمرینات شناختی قابل جبران است.

حتی پس از ابتلا به آلزایمر می‌توان با انجام تمرین‌های شناختی سرعت و روند رشد بیماری را کم کرد. آلزایمر یکی از بیماری‌هایی است که با افزایش سن کارکردهای شناختی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تشخیص زودهنگام و انجام غربالگری‌های لازم و شروع مداخلات درمانی و توانبخشی به موقع می‌تواند معلولیت های ناشی از بیماری را عقب بیاندازد. فرد مبتلا به بیماری آلزایمر می‌تواند با انجام تمرینات شناختی سرعت و روند رشد بیماری را به طرز چشمگیری کنترل کند.

 

منبع: خبرگزاری مهر

در پایان از شما دعوت می کنیم مقالات پایگاه دانش شرکت «پگاه‌سیستم» را مطالعه فرمایید.

ERP شرکت های بزرگ

ضرورت ERP برای کسب و کار امروز

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱