بابک فردوسی؛ مهندس ایرانی‌تبار ناسا با مدل موی تاج خروسی

از بچگی عاشق فیلم‌های علمی-تخیلی به‌خصوص فیلم‌های فضایی بود؛ وقتی یکی از مریخ‌نوردهای ناسا به مقصد رسید درحال انتخاب رشته بود؛ تصمیمش را گرفت و هوافضا خواند. او یکی از مهندسان ارشد ناسا است و

از بچگی عاشق فیلم‌های علمی-تخیلی به‌خصوص فیلم‌های فضایی بود؛ وقتی یکی از مریخ‌نوردهای ناسا به مقصد رسید درحال انتخاب رشته بود؛ تصمیمش را گرفت و هوافضا خواند. او یکی از مهندسان ارشد ناسا است و مدیریت پرواز کاوشگر کنجکاوی را بر عهده داشت. اما هیچ‌کدام این‌ها نبودند که مشهورش کردند. در ادامه با شركت پگاه سيستم همراه باشيد.

بابک فردوسی هفتم نوامبر ۱۹۷۹ در شهر فیلادلفیای آمریکا به دنیا آمد. پدرش یک ایرانی مهاجر بود ولی مادرش بزرگ‌ شده خود آمریکا؛ آن‌ها در دانشگاه با هم آشنا شدند و ازدواج کردند. کمی بعد از تولد بابک به منطقه‌ی خلیج سن‌فرانسیسکو نقل مکان کردند. تا یازده سالگی بابک آن‌جا بودند و بعد در ۱۹۹۱ به توکیو پایتخت ژاپن رفتند. چندین سال زندگی در ژاپن باعث شده بابک هردو کشور را خانه‌ی خود بداند. حتی در زمینه‌ی ورزشی می‌گوید که تیم‌های هردو کشور را تشویق می‌کند. فردوسی در توکیو در مدرسه‌ی آمریکایی ژاپن درس خواند؛ معلم ریاضی دوران راهنمایی و دبیر شیمی دبیرستان آن‌چنان در زندگی بابک تأثیرگذار بودند که او سال‌ها بعد از آن‌ها به عنوان بزرگ‌ترین الگوهای خود نام برده. او که تمام سال‌های مدرسه را با فیلم‌های علمی-تخیلی و به‌خصوص «پیشتازان فضا» سپری کرده در ۱۹۹۷ دیپلم گرفت و همان سال در دانشگاه واشنگتن ثبت نام کرد. از کودکی عاشق فضا بود؛ فرصت را برای تحصیل در زمینه‌ی مربوط از دست نداد و در دانشگاه رشته‌ی مهندسی هوافضا را انتخاب کرد. هم‌زمان با دانشگاه، زیر نظر برنده‌ی نوبل فیزیک، هانس جرج دهلمت، به عنوان یکی از اعضای تیم تحقیقاتی فعالیت می‌کرد. آن‌طور که خودش می‌گوید اولین بار در همان سال ۱۹۹۷ و موقع انتخاب رشته بود که بیش از پیش به فضا علاقه‌مند شد: «از وقتی یادم هست مسحور مسائل علمی-تخیلی و کاوش‌های فضایی بودم، اما فکر کنم زمانی عظمت کار را درک کردم که در سال ۱۹۹۷ کاوشگر Pathfinder بر سطح مریخ فرود آمد. صرف دیدن یک ساخته‌ی بشر روی یک سیاره‌ی دیگر برایم الهام‌بخش بود. علاوه بر این می‌توانستی تصاویر مریخ را در اینترنت ببینی؛ یعنی به جای نگاه کردن به عکس‌های فسیل‌شده‌ی ناسا از مریخ که در کتاب‌ها هست می‌شد تقریبا زنده سطح ماه را دید. این فوق‌العاده است.»

 

منبع:دیجی کالا مگ

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱