آلبرت انیشتین، مردي كه دنيا را تكان داد

آلبرت انیشتین در سال 1879، در دوران امپراطوری آلمان به دنیا آمد و قرار بود در میان تمام دانشمندان مهمترین و تاریخی ترین لحظه ها رقم بزند. او فیزیکدانی مدعی و اندیشمندی اجتماعی بود، بسیاری

آلبرت انیشتین در سال 1879، در دوران امپراطوری آلمان به دنیا آمد و قرار بود در میان تمام دانشمندان مهمترین و تاریخی ترین لحظه ها رقم بزند. او فیزیکدانی مدعی و اندیشمندی اجتماعی بود، بسیاری از تئوری هایی که انیشتین در دوران فعالیت علمی خود مطرح کرد در آینده انقلابی در زمینه انرژی، مهندسی و رسانه می آفرید. با شركت پگاه سيستم همراه باشيد.

انیشتین هم مانند بسیاری از افراد موفق در دوران کودکی با توانایی های خود آشنا شد. پدرش که مهندس بود در دوران نوجوانی یک ساعت جیبی به آلبرت نشان داد و انتظار داشت که او از دیدن اجزای خیره کننده ساعت شگفت زده شود؛ اما در عوض انیشتین به دنبال کشف نحوه کار ساعت بود و پی برد که نیرویی محرک، چرخ دنده های ساعت را به گرد محور آن می چرخاند. این همان لحظه کشف توانایی و کنجکاوی آلبرت بود.

کنجکاوی او با علاقه ای شدید به فیزیک رشد کرد، نوعی از کنجکاوی و علاقه وافر که باعث شد انیشتین به دیگر موضوعات توجه کمتری کند. مرد جوان رفته رفته با کسب نمرات بالا در امتحانات و دروس به یکی از بهترین فیزکدانان منطقه تبدیل شد. با وجود نفی کامل هنر های لیبرال و دیگر رشته ها، به او اجازه ی ورود به دانشگاه را دادند و انیشتین پیشه خود را به عنوان یک فیزیکدان جوان آغاز کرد. او به یکی از مدعی ترین اندیشمندان آلمانی بدل گشت و مقالات زیادی را در باب پیشرفت منتشر کرد که یکی از مهمترین آنها نظریه نسبیت اوست.

پس از ظهور هیتلر در سال 1933، انیشتین که یک یهودی متولد آلمان بود از کشور گریخت و به ایالات متحده رفت. اما با این حال نگران مشکلات و سختی هایی بود که نظام وسعت طلب و نِژاد پرست کشورش بر همکاران و خانواده اش تحمیل می کردند. انیشتین در مورد برنامه هسته ای آلمان به دولت آمریکا هشدار میداد و پیشنهاد داد که آنها در برابر این تهدید بزرگ ساکت ننشسته و به دفاع از خود بپردازند. در حالی که بسیاری از مردم بر این باورند که انیشتین جزو پیشروان در زمینه سلاح های اتمی است اما واقعیت این بود که او مخالف شکافتن هسته اتم برای استفاده در سلاح های اتمی بود. او به ایالات متحده پیشنهاد داد تا برای مقابله با تحرکات حکومت آلمان، برنامه هسته ای خود را آغاز کند و این پیشنهاد ممکن بود عوارض غیر قابل تصوری داشته باشد.

نباید سهم انیشتین را در توسعه علم نادیده بگیریم و باید این نکته را در نظر داشته باشیم که او در محیطی نا سالم مجبور به تحقیق می شد. نظریه نسبیت او بخش حیاتی زندگی مدرن امروز ما است، زیرا سهم زیادی در بدست آوردن برق و پیشرفت های بزرگ علمی را داشته است. هیچ کس به اندازه انیشتین در پیشرفت علم سهم ندارد. این واقعیت که انیشتین علی رغم مشکلات شخصی و تحمل رنج ها و دوری از وطن چنین خدمتی را به بشریت کرد، شاهکاری برجسته است. در حالی که بسیاری از مردم سعی می کنند بر تمام جوانب توانایی هایشان (علمی، مالی یا عاطفی) تمرکز کنند، انیشتین بجز یک هدف دیگر توانایی ها و علایقش را نادیده گرفت و بطور شدیدی روی همان هدف تمرکز کرد. این تمرکز و تعهد می تواند داستان موفقیت شما را نیز نقل کند.

منبع: ضمیمه

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱