همه چيز درباره صفحه فرود

  دانستن اینکه چگونه می شود صفحه فرود را برای دریافت نرخ تبدیل (Conversion Rate) بیشتر بهینه سازی کرد می تواند در ارزیابی و نتیجه نهایی کمپین شما تاثیر گذار باشد. تبدیل یا کانورژن (Conversion)

 

دانستن اینکه چگونه می شود صفحه فرود را برای دریافت نرخ تبدیل (Conversion Rate) بیشتر بهینه سازی کرد می تواند در ارزیابی و نتیجه نهایی کمپین شما تاثیر گذار باشد. تبدیل یا کانورژن (Conversion) در هر وب سایت به معنای هدف نهایی تلقی می شود و می تواند شامل فروش یک محصول، ارایه خدمات، عضویت در لیست خبرنامه و غیره باشد.

راهکارهای استانداردی برای بهینه سازی صفحه فرود و بهتر کردن نرخ تبدیل وجود دارد که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم.

اگر نرخ پرش (bounce rate) صفحه فرود شما بالا است!

اگر فکر می کنید وقت و پول شما در تبلیغات آنلاین به نتیجه نرسیده است!

اگر مدام رئیس تان در مورد بهبود دو برابری نرخ تبدیل صفحه فرود از شما سوال می پرسد !

و اگر جواب سوالات بالا را نمی دانید پس این آموزش دقیقا همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

اهداف کسب و کار چیست

هدف کسب و کار از اجرای کمپین تبلیغاتی چیست و یک صفحه فرود قرار است چه مشکلی را حل یا ارزشی را برای شرکت به وجود بیاورد.

مخاطبین خود را بشناسید

انگیزه کاربرانی که وارد صفحه فرود شده اند چه چیزی بوده است و سوالات اصلی که یک بازدیدکننده خواهد داشت ، چیست ؟ با کشف و دانستن این موارد می توانید پاسخ سوالات را آماده و طراحی صفحه فرود خود را بر این اساس در نظر بگیرید.

جلب توجه بازدیدکنندگان با یک عنوان روشن و مختصر

شاید دیده باشید که برخی از افراد صرفا با خواندن عنوان و جمله ی که روی درب یک مغازه نوشته شده وارد آن می شوند و خرید انجام می دهند .این همان اتفاقی است که می تواند در یک صفحه فرود رخ دهد، یک عنوان روشن که باعث جلب توجه و البته در بخش مناسبی از صفحه درج شده باشد می تواند فروش بیشتر را رقم بزند!

سرفصل ها به صورت متن

سعی کنید از یک عنوان به صورت متن برای اعلام پیام و شعار اصلی به جای قرار گرفتن در یک تصویر استفاده کنید. اگر این متن به صورت H1 تعریف شود نیز بسیار ارزشمند تر خواهد بود. ممکن است شما کیفیت بصری بیشتری با فلش یا تصویر داشته باشید اما برای جذب ترافیک طبیعی از سوی موتورهای جستجو این یکی از نکاتی است که باید رعایت کنید.

استفاده از لیست و شماره   بندی

بازدیدکنندگان در بخش اول نگاهی سریع و اسکن شده به صفحه شما دارند.اگر می خواهید ویژگی و مزایای خاصی حتما دیده شوند آنها را به صورت لیست اعداد،نقطه گذاری و غیره نمایش دهید.

تاثیر یکپارچه سازی در تجربه کاربری

از تبلیغ صفحه فرود در سایت مقصد ، طراحی صفحه، پیام و شعار همه باید به صورت یکپارچه و تداعی کننده انتظارات و حس کاربران بعد از دنبال کردن لینک یا مشاهده بنر باشد.

تقسیم بندی کاربران و هدایت ترافیک ورودی

اگر شما با کاربران مختلف از لحاظ جنسیت، سن، محل زندگی و غیره روبه رو هستید می توانید صفحه های با طراحی و محتوای مناسب برای هریک از این تقسیم بندی ها در نظر بگیرید. اگر قصد پیاده سازی این روش را دارید اطمینان حاصل کنید که از لحاظ فنی قادر به تحلیل و آنالیز هریک از آنها هستید.

حذف منوی ناوبری

در یک صفحه فرود نمی خواهیم تجربه استفاده از سایت را به مخاطبین منتقل کنیم، بلکه طراحی آن باید به گونه ای باشد که با حذف المان های غیر ضروری تمرکز کافی را فراهم کند. در واقع اگر کاربر به دنبال اطلاعات بیشتری باشد مستقیم به سایت شما مراجعه خواهد کرد.

محتوای متنی و خواندنی را حداقل کنید

شاید بازدیدکنندگان یک شانس برای خواندن قسمتی از متن صفحه فرود را به شما بدهند اما این به معنای این نیست که چندین پاراگراف متن در نظر بگیرید. استثنایی که وجود دارد برای صفحات فرودی است که نیاز به ارایه سطح بیشتری از جزئیات دارند، مانند فروش یک کتاب که البته این نوع هم معمولا یک لینک با عنوان «مشاهده جزییات» و هدایت به یک صفحه در سایت قرار می دهند نه در یک صفحه فرود.

تکرار دکمه فراخوان در صفحات بلند

دکمه فراخوان (Call to action) نقش اساسی در یک صفحه فرود بازی می کند. اگر یک صفحه فرود بلند دارید سعی کنید پیام اصلی و یا دکمه فراخوان را چندین بار تکرار کنید. این مورد به تقویت هدف و ایجاد ارتباط بین محتوا کمک می کند.

استفاده از متن واضح و شفاف در دکمه فراخوان

سعی کنید از کلماتی روشن برای دکمه های فراخوان استفاده کنید. برای مثال اگر قصد دارید یک کتاب را بصورت رایگان ارایه دهید به روشنی بنوسید «دریافت رایگان کتاب» و از کلماتی شبیه «دانلود»، «اشتراک» و «ارسال» استفاده نکنید.

تقلب و طعمه گرفتن با دکمه فراخون

این مورد مربوط به نکته  قبلی می شود، وقتی که یک وعده خوشایند می دهید ولی چیز دیگری رخ می دهد.برای مثال عنوان «دریافت رایگان کتاب» را بکار برده اید اما بعد از کلیک روی دکمه فرمی نمایش می یابد که برای دانلود کامل کتاب باید هزینه پرداخت شود!

یا مثال دیگر از عنوان «تشکر برای ثبت نام» استفاده کنید ولی در قسمت بعد لینکی به صفحه خرید محصول قرار داده شده باشد. شاید یک موقعیت فروش بالقوه ایجاد کرده باشید اما اعتماد کاربر را از دست می دهید و ممکن است آنها این تجربه ناخوشایند را با دیگران مطرح کنند.

انواع مختلفی از محتوا را آزمایش کنید

با توجه به گسترش اینترنت پرسرعت، ویدیو نیز جای خود را در کنار متن و عکس بازکرده است. بطور معمول بازدیدکنندگان یک صفحه فرود که در آن ویدیو قرار گرفته باشد زمان بیشتری را در صفحه سپری می کنند. اما به این توجه داشته باشید کیفیت در همه جا پادشاهی می کند و این مهم است که بتوانید ویدیوی با کیفیت بالا و استاندارد تهیه کنید.اگر بودجه کافی برای اینکار ندارید خودتان دست بکار شوید و با چند عکس از مراحل مختلف خرید محصول یا کار با سرویس یک ویدیو تهیه کنید.

کنترل صدا را در نظر بگیرید

اگر صفحه فرود نیاز به صدا و موسیقی دارد یا در ویدیو صدا پخش می شود، حتما بررسی کنید که امکان کنترل حجم صدا و قطع کردن آن وجود داشته باشد.

 

منبع: آي نتورك

همه چيز درباره صفحه فرود

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱