یاهو و ایده استفاده از بیلبوردهای هوشمند برای زیرنظرگرفتن افراد

کمپانی یاهو ایده جدیدی را در سر می پروراند که بر اساس آن و از طریق بیلبوردهای هوشمند که به دوربین ها و میکروفون های پیشرفته ای مجهزند، بتوان افراد را در خیابان ها و

کمپانی یاهو ایده جدیدی را در سر می پروراند که بر اساس آن و از طریق بیلبوردهای هوشمند که به دوربین ها و میکروفون های پیشرفته ای مجهزند، بتوان افراد را در خیابان ها و یا حتی در داخل اتومبیل هایشان زیرنظر گرفت.

 

اطلاعات افشا شده مربوط به پتنت یاهو نشان می دهد که این کمپانی قصد دارد تا در آینده ای نزدیک، بیلبوردهایی را تولید و در مکان های مختلف نصب کند که با استفاده از آن ها بتوانند به صورت زنده، اطلاعات مربوط به افراد را جمع آوری و از آن ها برای ارایه تبلیغات مناسب استفاده کنند.

در اسناد مربوط به این پتنت آمده است :
به جای تمرکز بر روی روش هایی همچون ارایه تبلیغات فردی برای تک تک کاربران فضای مجازی، می توان از این روش به منظور تبلیغات گروهی استفاده کرد. به عبارتی دیگر، می توان با گردآوری اطلاعات افراد در محیطی خاص و مطالعه بر روی آن ها، تبلیغات را به بهترین شکل و با اثر گذاری بیشتر برای آن ها و بر روی بیلبوردها به نمایش گذاشت.

همچنین، در این اسناد عنوان شده است که می توان با استفاده از تکنیک هایی همچون تشخیص تصویر و ضبط صدا، اطلاعاتی را جمع آوری کرد که نشان دهنده ویژگی های جمعیتی افراد آن منطقه است. بدین ترتیب، می توان تبلیغاتی هدفمندتر را به معرض دید عموم گذاشت.

البته در این بین نگرانی هایی نیز در خصوص حریم شخصی افراد پیش می آید که پاسخی در خصوص نحوه رفع این نگرانی ها توسط یاهو در این اسناد درج نشده است. با این حال، قبل از این که این ایده به واقعیت تبدیل شود و به تولید انبوه برسد، می بایست پاسخ هایی مناسب و قانع کننده را در خصوص مواردی از این قبیل ارایه داد. در ادامه می توانید تصاویر مربوط به این ایده را مشاهده کنید.

بیلبورد هوشمند یاهو01
بیلبورد هوشمند یاهو02
 

منبع:تک شات

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱