چرا نباید اعضاء لازم برای صفحات یا کانال های اجتماعی را بخریم؟

هرچندکه دسترسی و فعالیت در برخی از شبکه ها و کانال های اجتماعی برای بازاریابی در ایران با محدودیت هایی روبرو است. اما مطمئناً باز هم یکی از برنامه های آینده شما برای کسب و

هرچندکه دسترسی و فعالیت در برخی از شبکه ها و کانال های اجتماعی برای بازاریابی در ایران با محدودیت هایی روبرو است. اما مطمئناً باز هم یکی از برنامه های آینده شما برای کسب و کار خودتان افزایش تعداد مخاطبین در شبکه های اجتماعی است، خصوصاً الان که تب استفاده از کانال های تلگرام بسیار زیاد شده است.

با توجه به این نکته و اهمیت داشتن دنبال کننده و حضور در این شبکه ها به عنوان یک رسانه شما ممکن است برای به دست آوردن مخاطب و به عبارتی عقب نماندن از رقبا برای خرید دنبال کننده و بالا بردن تعداد اعضاء وسوسه به خرید آنها یا اتکا به روش های غیراخلاقی برای بالا بردن این اعضاء در مدت زمان کمتر شوید. اما آیا این روش درست است؟ و اگر درست نیست، چرا و دلیل آن چیست؟

پاسخ کوتاه به این موضوع این است که این کار را تحت هر شرایطی نباید انجام دهید . . . که در ادامه سه مورد از دلایل اصلی و موجه برای این کار برای شما مطرح می کنم.

دنبال کننده و مخاطب دو مقوله جدا هستند:

اگر تصور می کنید که تعداد دنبال کنندگان شما، برابر با تعداد افرادی است که پیام شما را می بینند، سخت در اشتباه هستید. اغلب به راحتی می توانید از طریق مشاهده تعداد نفراتی که پیام شما را دیده اند (در فیسبوک، تلگرام یا …) به راحتی می توانید به این واقعیت پی ببرید که تعداد بازدید انجام شده از محتوای منتشرشده توسط شما تفاوت فاحشی از تعداد اعضاء کانال یا صفحه شما در این صفحات دارد. بنابراین نباید برافزایش تعداد اعضاء بدون توجه به افزایش تعداد مخاطبین تمرکز داشته باشید.

دنبال کننده های خریداری شده اغلب ساختگی و غیرقابل استفاده هستند:

روایت های مختلفی در مورد واقعی بودن یا نبودن دنبال کننده هایی که خریده می شوند، وجود دارد. حتی برخی می گویند که فرد فروشنده تمامی این اکانت ها را در اختیار دارد و با هر یک از آنها به تناوب وارد صفحه شما شده و فعالیتی انجام می دهد. اما از این موضوع ها که بگذریم این موضوع به جد قابل تائید است که هرگز یک فرد واقعی و فعال و باهدفی معقول در راستای ارتباط با شما در پشت هیچ یک از این اکانت ها وجود ندارد.

هدف شما باید ایجاد تعامل باشد:

اگر می خواهید از جذب عضو و به عبارتی لایک شدن توسط اعضاء قدمی فراتر بردارید و مخاطبین شما و برند شمارا دوست داشته باشند، باید بر ایجاد تعامل تمرکز داشته باشید. این تنها راه کسب اطمینان از این موضوع است که مردم شما و برند شما را دوست دارند و هرروز مطالب و محتوای منتشرشده از طرف شما را دنبال می کنند. با افزایش یافتن میزان تعامل شما با مخاطبین و همین طور میزان تعامل آنها با شما احتمال افزایش پیدا کردن حداقل سود شما از کسب وکار خودتان هم افزایش پیدا می کند، پس بر جنبه اجتماعی بودن کسب وکار خودتان تمرکز داشته باشید.

خوب حالا اگر این مخاطبین را نخریم، چکار باید بکنیم؟

سرگرم کنید و آموزش دهید: اگر به طور مستمر محتوایی سرگرم کننده یا آموزش دهنده منتشر کنید (یا حتی هر دو آنها را انجام دهید) این کار موجب افزایش تعامل شما با مخاطبین می شود و از این طریق دومین دور از مخاطبین خود یعنی دوستان مخاطبین خود را به سمت خود جلب می کنید.

با مخاطبین تعامل برقرار کنید: سؤال بپرسید، سؤال ها را پاسخ دهید، با آنها گفتگو مستقیم وزنده از طریق کانال های اجتماعی داشته باشید و بدانید که این ارتباطات همیشه تأثیر مثبتی بر تعامل شما و میزان تعامل آنها با شما خواهد داشت.

از نتایج و تحلیل های آماری تعامل خود با مخاطبین استفاده کنید: اگر به نتایج این تحلیل ها دسترسی دارید، به راحتی می توانید متوجه شوید که در چه ساعتی باید محتوای خود را منتشر کنید که بالاترین و بهترین نتایج را کسب کنید و همچنین چه نوع محتوایی بالاترین نتیجه را برای شما دارد.

 

منبع: آي بازاريابي

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱