پنج قانون ایجاد یک برند دیجیتال قابل اعتماد

در پنج سال گذشته پیشرفت سریع تکنولوژی باعث شده تا نحوه خرید کالاها و خدمات در انگلستان تغییر کند. در حال حاضر شکل کار آژانس های تبلیغاتی، شرکت های بیمه و خرده فروشان تغییر

 

در پنج سال گذشته پیشرفت سریع تکنولوژی باعث شده تا نحوه خرید کالاها و خدمات در انگلستان تغییر کند. در حال حاضر شکل کار آژانس های تبلیغاتی، شرکت های بیمه و خرده فروشان تغییر کرده و 94% از خانوار های انگلیسی به اینترنت وصل هستند. در عین حال 49% از آن ها نیز با موبایل به دنیای اینترنت وارد می شوند.
اما این تغییر در برخی بخش ها آهسته تر از بقیه اتفاق می افتد. یک برند منحصرا دیجیتال، در اصل با تکنولوژی و کالاهای مصرفی در ارتباط است اما در خصوص بخش های سنتی تر مانند بانکداری، حضور فیزیکی بانک ها کمتر شده یا فقط صدایی از پشت تلفن به گوش می رسد. در حقیقت 6.7 میلیون نفر بالغ در انگلستان تاکنون هرگز از اینترنت استفاده نکرده اند.
 

پیدا کردن یک بازار کوچک اما پر بازده
 

اینترنت، بازاری رقابتی است که فقط برخی ایده ها در آن به موفقیتی بلند مدت دست می یابند. رقابت موفق نیاز به تشخیص یک بازار کوچک اما پر بازده و جایگاه یابی خوب یک محصول دارد. مصرف کنندگان امروزه در پی کشف برند هایی هستند که هدفی راستین و واقعی داشته و نتیجه متفاوتی از آن حاصل شود. راه اندازی حساب انرژی جدید BG سال گذشته توسط British Gas به خوبی این موضوع را شرح می دهد. این حساب انرژی با مدیریت کاملا آنلاین با سبک زندگی جوان ترین نسل پرداخت کنندگان صورت حساب تطابق دارد.
 

بحث اعتماد
 

چالش بزرگ موجود بر سر راه یک برند منحصرا دیجیتال و البته به خصوص در حوزه خدمات مالی، جلب اعتماد است. این همان چیزی است که تعداد کمی از برند ها در دستیابی به آن موفق عمل کرده اند.

در تحقیقی در سال 2013 مشخص شد که چه عواملی اعتماد را به یک برند ارائه دهنده خدمات مالی بر می گرداند. یافته ها نشان داد که روش جلب اعتماد در عصر دیجیتال به طور قابل توجهی تغییر کرده و اکثر مردم، سیستمی کاملا جدید را برای اعتبار سنجی و دریافت مشاوره و راهنمایی از دوستان و همسالان را به کار می برند. آن ها به طور کلی به کانال های دیجیتال روی آورده و با منابع سنتی مخالفند. در حقیقت، کمتر از 3% از پاسخ دهندگان به این سوال برای انجام امور مالی به سراغ شرکت های مشاوره می روند.
 

پنج قانون طلایی
 

اشتیاق به برندهای منحصرا دیجیتال به وضوح وجود داشته و این فرصتی بزرگ برای برندهای فعال در حوزه خدمات مالی برای جلب اعتماد از طریق عملکردی قوی به شمار می رود اما در این میان برای تضمین موفقیت باید به چند نکته زیر توجه کرد:


1. هدف خود را روشن کنید
 

عصر دیجیتال، بسیاری از چیزها را تغییر می دهد اما بر روی روش تصمیم گیری مصرف کنندگان تاثیری نخواهد گذاشت. هنوز احساسات بر روی این موضوع تسلط دارند. حس وفاداری وقتی ایجاد می شود که مردم علاوه بر کاربرد محصولات یک برند با برقراری ارتباطی احساس از شخصیت آن تقدیر به عمل بیاورند بنابراین برند ها باید ورای محصول و قیمت آن فکر کرده و با کشف ارتباطی احساسی تبدیل به هدفی روشن و معتبر در زندگی آن ها بشوند.


2. هنجار ها را به چالش بکشید
 

محصولات روز به روز بیشتر به هم شبیه شده و به این ترتیب تجربه و خدمات بین آن ها تفاوت ایجاد می کند. برای این که به عنوان یک رقیب تازه شناخته شوید یک برند باید همچنان هنجارها را به چالش کشیده و تازگی پیشنهادها و اقدامات خود را تضمین کند.


3. بر روی مشتری تمرکز کنید
 

هرگونه تعامل برند با مشتری باید شخصی و مرتبط بوده و درک سبک زندگی و انگیزه های او را منعکس کند. در ادامه یک برند باید رفتار هایی از خود نشان دهد که در بلند مدت به نفع مشتری باشد.

یک برند باید به جای پاداش دادن به کارکنان برای دستیابی به اهداف فروش تهاجمی، تمرکز خود بر روی نیازهای مشتری را نیز نشان دهد.


4. قدرت داده ها و دیدگاه ها را تحت کنترل خود درآورید
 

آینده، کلا به سفرهای شخصی و استفاده از ابزارهای دیجیتال برای کشف نیازهای واقعی مصرف کنندگان و پاسخ دادن به آن ها به شیوه ای هوشمندانه و درست می پردازد. تجارب شخصی همچنان به روند توسعه رابطه برند و ارتباطات هدفمند برای ارائه نتایج مورد نظر ادامه خواهند داد. برندهایی که قادر به استفاده از دیدگاه ها برای شگفت زده و خوشحال کردن مشتریان هستند، حس وفاداری را در دل آن ها در بلندمدت به وجود خواهند آورد.


5. به بهینه سازی ادامه دهید


بهترین برندهای دیجیتال هرگز آرام نمی نشینند. کلید بقا، عبرت گرفتن از کارهای دیگران، تلاش مداوم برای کشف چیزهای جدید و جستجوی مستمر برای اصلاح و بهبود است.
 

منبع: ام بی ای نیوز
 

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱