ایوان اسپیگل كيست؟

مرد پشت پرده نرم افزار معروف Snapchat یک کارآفرین آمریکایی، مدیر عامل و بنیانگذار این نرم افزار است. ایوان توماس اسپیگل که به ایوان «اسپیگل» معروف است، فرزند دو وکیل یعنی مادرش ملیسا آن توماس

مرد پشت پرده نرم افزار معروف Snapchat یک کارآفرین آمریکایی، مدیر عامل و بنیانگذار این نرم افزار است. ایوان توماس اسپیگل که به ایوان «اسپیگل» معروف است، فرزند دو وکیل یعنی مادرش ملیسا آن توماس و پدرش جان اسپیگل است. همه اينها باعث شده كه او يك زندگی لوکس و آرامی را تجربه كند. هرچند Snapchat اولین پروژه او نبود اما پس از چندین شکست راه برای رسیدن ایوان به موفقیت گشوده شد. در ادامه با شركت پگاه سيستم همراه باشيد.

دوران جوانی

درست مثل مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک، ایوان هم زندگی پر بهره ای داشت و از همان بچگی با تکنولوژی بزرگ شده بود، زیرا اولین کامپیوترش را در دوره ششم ابتدایی خریده بود. علاوه بر این تجربیات خوبی هم با فتوشاپ داشت و در دوران دانش آموزی تعطیلاتش را در کارگاه های هنری دبیرستان می گذراند. همچنین به عنوان نماینده Red Bull در کلوب ها و فروشگاه ها کار می کرد.

پس از پایان دبیرستان، از طریق برنامه طراحی تولید وارد دانشگاه استنفورد شد و سپس به عضویت انجمن کاپا سیگما درآمد و در آنجا با بابی مورفی که یک هم بنیانگذار بود آشنا شد. اسپیگل توسط مورفی برای طراحی یک شبکه اجتماعی آنلاین که از Google Circles الهام گرفته شده بود استخدام شد اما متاسفانه این پروژه شکست خورد. با این وجود این پروژه باعث شد تا ایوان شناخته شود و بدین ترتیب نظر اسکات کوک را به خودش جلب کرد و پیشنهاد کار بر روی txtWeb که سیستم انتشار اطلاعات فضای وب از طریق پیام متنی بود را دریافت کرد.

او اولین پروژه خود یعنی Future Freshman را با مورفی به نتیجه رساند. این پروژه یک نرم افزار آنلاین با هدف مدیریت ورود به دانشگاه از طریق برقراری ارتباط میان خانواده ها، مشاوران و دانش آموزان بود. اگرچه این پروژه شروع خوبی داشت اما باز هم نتوانست برای مدت طولانی دوام آورد. پس از مدتی شانس در خانه آنها را زد؛ رجی براون یکی از اعضای انجمن میخواست عکسی را که در فضای وب به اشتراک گذاشته بود به سرعت پاک کند و برای حل این مشکل از ایوان کمک خواست.

دوران حرفه ای

ایوان و مورفی ایده اصلی Snapchat را توسعه دادند و با کمک براون بر روی آن کار کردند. در آغاز به پیشنهاد براون به این نرم افزار نام Picaboo را دادند اما آنها موفق به جذب سرمایه گذار نشدند. به هر حال با وجود برخی خطا های سیستمی این پروژه رو به شکست رفت.

«به اشتراک گذاشتن لحظاتی که عمر طولانی ای ندارند بسیار با ارزش است.» ایوان اسپیگل

براون تصمیم گرفت راهش را جدا کند و به همین دلیل تقاضای دریافت 30 درصد از سهام پروژه را کرد. علاوه بر این نام اصلی نیز به واسطه نامه ای از سوی یک شرکت که همین نام را قبلا ثبت کرده بود و خواستار توقف ادامه کار پروژه با آن نام بود حذف شد. بنابراین اسپیگل و مورفی تصمیم گرفتند تا براون را از تیم خارج کرده و نام پروژه را به Snapchat تغییر دهند و همچنین چند ویژگی جدید نیز به این نرم افزار اضافه کنند. پس از این ماجرا آنها موفق شدند کاربران جوان را به خود جذب کنند و با پیشرفت های فراوان رفته رفته به یک شرکت با سرمایه چندین میلیون دلاری تبدیل شوند.

 

منبع: ضمیمه

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱