آموزش حسابداری – بخش اول :‌تعریف حسابداری

تعریف حسابداری : حسابداری عبارت است از فرآیند شناسایی، اندازه‌گیری و گزارشگری اطلاعات اقتصادی برای تصمیم گیری‌های آگاهانه به وسیله استفاده کنندگان آن اطلاعات. به بیان دیگر حسابداری عبارت است از فرآیند شناسایی، جمع‌آوری، ثبت،

تعریف حسابداری :

حسابداری عبارت است از فرآیند شناسایی، اندازه‌گیری و گزارشگری اطلاعات اقتصادی برای تصمیم گیری‌های آگاهانه به وسیله استفاده کنندگان آن اطلاعات.

به بیان دیگر حسابداری عبارت است از فرآیند شناسایی، جمع‌آوری، ثبت، طبقه‌بندی، تلخیص، گزارشگری و تحلیل رویدادهای مالی یک شخصیت اقتصادی در یک دوره مالی معین بر اساس واحد پول ملی که گزارش‌های مالی و صورت‌های حسابداری ، مورد استفاده افراد ذینفع درون سازمانی از جمله مدیران سازمان و یا برون سازمانی از جمله بانک‌ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی است.

با توجه به تحول شیوه پردازش اطلاعات داده های خام مالی و نیاز به گزارشات مختلف حسابداری ، ضرورت وجود ابزاری جدید برای امور حسابداری دارای اهمیت بسیاری است . در این راستا، نرم‌افزار حسابداری «پگاه‌سیستم» به‌عنوان یکی از بخش‌های  ERP ایرانی این شرکت به صورت جامع و یکپارچه در این حوزه طراحی شده است .

اصول حسابداری پذیرفته‌شده همگانی ، ضوابط و قواعد کلی است که مورد قبول گروه بیشتری از اهل فن می‌باشد، و عملاً سر مشق و راهنمای آنان قرار می‌گیرد. بدون پیروی از این ضوابط، عملیات حسابداری و نتایج حاصله از آن برای اشخاص ذینفع دارای مفهوم مشترک نخواهد بود. چنانچه هر حسابدار بر اساس ذوق و سلیقه شخصی خود مبادرت به انجام عملیات حسابداری، نگاهداری حساب‌ها و تنظیم صورت حساب کند حاصل کار او برای دیگران فایده کافی نخواهد داشت، و مقایسه نتایج فعالیت‌های مالی یک مؤسسه در ادوار مالی مختلف و صورت حساب‌های مؤسسات مشابه با یکدیگر امکان نخواهد یافت.

منبع:‌ مرکز آموزش «پگاه سیستم»

پشتیبانی
پشتیبانی راهنمایی و پشتیبانی نرم‌افزارهای پگاه‌سیستم.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

فروش
مشاوره تخصصی، ارائه راه‌کارهای نرم‌افزاری مالی و سازمانی.
۰۲۱-۴۱۳۶۷۰۰۰

ایمیل
با آدرس پست الکترونیک پگاه‌سیستم مکاتبه فرمایید
info@pegahsystem.com

نشانی
تهران، سهروردی شمالی – خیابان هویزه شرقی – نرسیده به خیابان شریعتی – پلاک ۱۸ – واحد ۱
تلفکس :۴۱۳۶۷۰۰۰-۰۲۱